Mural #dinsteu

Seguint amb la línia de treball del centre, que d’una manera especial posa de relleu la perspectiva que la cultura transforma, a l’Institut Escola Daniel Mangrané hem volgut continuar incorporant l’expressió artística com a eix vertebrador d’aquest especial inici de curs. Una perspectiva que ens va fer mereixedors del premi Escola Baldiri 2020.

A partir del projecte #TeixintXarxes, que impulsem al centre des de finals del curs passat i que des de la perspectiva de treball en xarxa ens ha permès començar a teixir vinculació amb entitats, associacions i artistes del territori, s’ha materialitzat la primera acció.

De la mà de l’artista gràfica Lara Gombau, qui ha treballat de manera coordinada amb l’equip docent i directament amb l’alumnat, hem elaborat un mural compartit, mitjançant el qual, l’alumnat ha pogut exterioritzar les emocions que s’han anat produint durant aquests mesos, posant-los-hi nom i vinculant-les amb una expressió artística i personal, que ha acabat representant el mural #dinsteu.
Lara Gombau és una il·lustradora, dissenyadora i muralista, una artista polifacètica que es caracteritza per la capacitat de camuflar-se en tota mena d’ambients, suports i registres, captant l’essència de cada projecte i adaptant-se a les necessitats de cada situació, en aquest cas, el projecte realitzat, ha permès potenciar al màxim la gestió de les emocions als xiquets i xiquetes que hi participen i fent-ho amb un estil figuratiu i expressiu.

El projecte #TeixintXarxes continuarà implementant-se durant tot el curs escolar i posarà el centre en col·laboració amb altres agents externs com l’Escola de Música de Jesús, l’Escola de Teatre de Tortosa, Ràdio Tortosa, el Camp d’aviació de la Sénia, Dilluns d’Art al Forn, l’Observatori de l’Ebre, l’Escola d’Art de Tortosa, La Binota o Pere Estupinyà, entre altres.