Ignasi Blanch il·lustra la nostra biblioteca

Avui dilluns 23 de setembre l’il·lustrador Ignasi Blanch ha passat la jornada escolar a l’IE Daniel Mangrané de Jesús. El reconegut dibuixant ha realitzat una intervenció a la biblioteca escolar del centre. Pots de pintura, pinzells, guixos, retoladors han ocupat un espai que si bé ja era acollidor, després de tot un dia de treball de l’Il·lustrador ha quedat encantador. El resultat, un mural que sens dubte invita a la lectura i que perdurarà dies i dies més enllà de les sinuoses parets de la biblioteca. Perdurarà també en la memòria de l’alumnat, el qual al llarg de la jornada ha tingut l’oportunitat de conèixer i acompanyar l’artista.
Aquesta iniciativa forma part d’un dels projectes d’innovació del centre que sota el títol de #MangArt, impulsa dinàmiques i activitats que donen cabuda a tots els llenguatges artístics, com la dansa amb el projecte Tots dansen que aproxima l’alumnat d’ESO a la dansa contemporània, o la jota ballada en col·laboració amb Lo Planter. També està present la música participant en les trobades de corals de primària i ESO o el festival Cantània que duu l’alumnat de cinquè a cantar a l’Auditori Nacional de Catalunya.
Altres activitats com la participació en el programa Autor@s a les aules, l’artista convidat, la col·laboració amb el festival d’intervencions efímeres A cel obert, la presència de tallers i optatives com Circ i teatre, Hip-hop, MathArt, dansa i arts escèniques, producció audiovisual, ràdio…o altres activitats que es realitzen durant el curs i que pretenen aproximar l’alumnat a aquestes disciplines sempre amb l’objectiu d’ajudar-los a treballar les competències personals i interpersonals i empoderar-los.
La intervenció artística que l’il·lustrador Ignasi Blanch ha regalat a l’alumnat de l’Institut Escola permet continuar aprofundint en aquesta línia de treball i especialment en el coneixement de la il·lustració i el foment de la lectura.