Escapada del Fum

Aquest dimecres, 31 de maig, se va celebrar el Dia Mundial sense Tabac, una iniciativa promoguda per l’Organització Mundial de la Salut (OMS) des de 1988. L’Hospital Santa Creu se suma en aquest projecte any rere any amb l’objectiu de transmetre missatges de promoció de la salut a tota la població i, d’aquesta manera, minimitzar l’impacte per la salut i el medi ambient.
Així doncs, sota la campanya Allunyem el Tabac, impulsada per la Xarxa Catalana d’Hospitals sense Fum, es pretén fomentar la cultura lliure de tabac des de diferents vessants. D’una banda, reduint la visibilitat de persones consumint tabac i evitar la contaminació pel FAT dins dels edificis. I, d’altra banda, reduir les despeses de manteniment i neteja derivades del fum i de la recollida de burilles i, a més, fer del centre sanitari una organització modèlica en el control del tabac.

A més, enguany s’ha organitzat el 14è concurs de cartells a càrrec de l’alumnat de 1r d’ESO de l’Institut Escola Daniel Mangrané de Jesús. Amb tot, aquesta activitat ha comptat amb un treball previ per part dels professionals sanitaris i els alumnes, per tal de reforçar els missatges de promoció de la salut i els danys al medi ambient.

Per la seua banda, el grup promotor Hospital sense Fum d’aquest centre de salut pública i de titularitat municipal ha dissenyat el joc “Escapada del Fum”, adreçat a l’alumnat de 6è de primària de l’Institut Escola Daniel Mangrané. El centre educatiu ha col·laborat amb la gestió del joc, així com també ha facilitat l’espai per dur a terme aquesta activitat.

Aquest scape room és una dinàmica activa que explica com les companyies tabaqueres amaguen l’impacte que té el tabac en la salut dels fumadors i no fumadors. Així doncs, els alumnes han de trobar les preguntes i aconseguir les pistes per sortir d’aquest espai que contamina el tabac. Per cada enigma resolt, se’ls facilita un número que forma part del codi que els permetrà sortir d’aquest entorn.