Visita de 1r Grau Mitjà Sistemes Microinformàtics i Xarxes al CSUC i al CPD de la UPC

Dijous 11 d’abril l’alumnat de 1r d’SMX amb 2 professors vam visitar el CSUC (consorci de serveis universitaris de Catalunya) i el CPD (centre de processament de dades) de la UPC, tots dos centres ubicats al campus de la UPC, a prop del metro Palau Reial.

Ens vam dividir en dos grups, cadascú amb un professor, per tal de visitar en dos torns els dos centres.
El CSUC dona suport a les universitats en forma d’emmagatzematge de dades, potència de càlcul i comunicació, entre d’altres. Per assolir això disposa de superordinadors i CPDs, els quals vam visitar físicament i ens vam explicar el seu funcionament.

El CPD de la UPC dona suport als serveis comuns de la UPC, com ara secretaria i administració. Ens vam explicar totes les parts del CPD i també les vam visitar i veure in situ. SAI, grup electrògen, racks, servidors, routers, climatització, etc, han format part d’aquesta visita.

Aquesta sortida va resultar adient i molt interessant per a l’alumnat, que va prestar atenció i va fer preguntes demostrant interès per tot el que ens van explicar. A més va resultar un bon complement dels mòduls de muntatge d’ordinadors, xarxes d’ordinadors i sistemes operatius, ajudant l’alumnat a veure “in situ” continguts tractats a classe.

Rumb al teu futur

ILB – connected to change

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *