Accés als Cicles Formatius de Grau Superior de Formació Professional (CFGS) • Curs 2023-2024

Tota la informació sobre la preinscripció a la web de gencat: https://preinscripcio.gencat.cat

El període de preinscripció a Cicles Formatius de Grau Superior de Formació Professional (CFGS) per al curs 2023-2024 serà del 26 de maig a l’1 de juny de 2023.

Aquí podeu veure el calendari en detall.

L’accés a CFGS es pot fer amb el títol de Batxillerat, amb el de Tècnic de grau mitjà o bé realitzant la Prova d’accés a CFGS. El percentatge més important de places es reserva per als alumnes procedents del Batxillerat.

Pel que fa a l’accés des de CFGM, a partir del curs 2021-22 deixa de comptar com a criteri de prioritat el Curs de preparació per a la incorporació als cicles de grau superior (CAS).

L’accés a cicles superiors artístics o esportius es regeix per uns altres criteris.

Reserva de places per via d’accés:

Segons les vies d’accés, es fixen les reserves de places següents:

1. Via Batxillerat (70% de les places)
  2. Via Títol de Tècnic de Formació Professional (20% de les places)
  3. Via Prova d’Accés a Cicles Formatius de Grau Superior (10% de les places)

Per poder-se inscriure a la Prova d’accés, cal tenir almenys 19 anys, o fer-los el 2021, i no tenir ni el títol de Batxillerat ni el de Tècnic de formació professional.

Si per alguna de les vies d’accés no s’ocupen totes les places reservades corresponents, les vacants es reparteixen entre les altres vies de forma proporcional.

Criteris de prioritat:

S’estableixen els següents criteris de prioritat per ordenar les sol·licituds:

1. Accés des del Batxillerat

Tenen prioritat els alumnes que hagin cursat les modalitats prioritàries per accedir al cicle corresponent (Batxillerat de Ciències i Tecnologia, Batxillerat d’Arts).

Un cop aplicada la prioritat, les sol·licituds s’ordenen segons la qualificació mitjana dels estudis.

2. Accés amb el Títol de Tècnic de Grau Mitjà (CFGM)

El Curs d’accés (CAS) deixa de tenir prioritat en l’admissió a cicles formatius de grau superior (CFGS) de Formació Professional

Les sol·licituds per accedir a Cicles Formatius de Grau Superior s’ordenen segons el criteri d’afinitat entre la família del cicle formatiu de grau mitjà cursat i la del cicle de grau superior al qual es vol accedir (Els nostres cicles es corresponen amb l’Itinerari A:  arts gràfiques, edificació i obra civil, electricitat i electrònica, energia i aigua, fabricació mecànica, fusta, moble i suro, imatge i so, indústries extractives, informàtica i comunicacions, instal·lació i manteniment, maritimopesquera, tèxtil, confecció i pell, transport i manteniment de vehicles, vidre i ceràmica, i CFGS  prevenció de riscos professionals.)

Un cop aplicada la prioritat, l’ordre s’establirà a partir de la qualificació final mitjana del títol de tècnic de grau mitjà

3. Accés a través de la prova d’accés a Cicles Formatius de Grau Superior (CFGS)

Les sol·licituds s’ordenen segons la qualificació de la prova (o la qualificació mitjana dels estudis cursats en els casos d’exempció total de la prova).

Per establir la nota final, es calcula per separat la part comuna i la part específica; la qualificació de cada part s’obté calculant la mitjana aritmètica de les qualificacions de les matèries que en formen part.

La puntuació global s’obté de la mitjana aritmètic