Accés als Cicles Formatius de Grau Mitjà de Formació Professional (CFPM) • Curs 2023-2024

Tota la informació sobre la preinscripció a la web de gencat: https://preinscripcio.gencat.cat

El període de preinscripció a Cicles Formatius de Grau Mitjà de Formació Professional (CFPM) per al curs 2023-2024 serà en les següent dates:

• Alumnat amb continuïtat d’escolarització (en general, que cursa quart d’ESO en l’actualitat): del 12 al 18 d’abril de 2023
  • Resta d’alumnat: del 9 al 15 de maig de 2023

Aquí podeu veure el calendari en detall.

En la sol·licitud es poden demanar fins a un total de 10 centres, que s’ajustin a les vostres prioritats, ordenats segons les vostres preferències.

Les sol·licituds de preinscripció a la formació professional s’ordenen segons les diferents vies d’accés als cicles, i dins de cada via d’accés s’ordenen segons el criteri de prioritat de la qualificació mitjana dels estudis, del curs o de la prova d’accés de cada alumne.

A banda, a cada sol·licitud s’atorga un número de forma aleatòria. Aquest número s’utilitzarà en cas d’empat: s’obté un número obtingut per sorteig, i a partir d’aquest s’ordenen les sol·licituds empatades.

Hi ha 3 vies per accedir a les places a cicles formatius:

1. Via graduat en educació secundària obligatòria o estudis equivalents:
    Es reserven a alumnes que arriben per aquesta via el 70% de les places.
    Dins d’aquesta via, les sol·licituds s’ordenen segons la qualificació mitjana dels estudis.
  2. Via Programes de Formació Inicial (PFI) i alumnes procedents de la formació professional bàsica:
    Es reserven a alumnes que arriben per aquesta via el 20% de les places.
  3. Via prova d’accés (o exempció) o del curs específic d’accés o per altres titulacions que permeten l’accés:
    Es reserven a alumnes que arriben per aquesta via el 10% de les places.
    Els alumnes dels Programes de formació i inserció que han superat les proves d’accés o han obtingut l’exempció de la seva realització accedeixen per aquesta via i participen en el procés amb la qualificació obtinguda a la prova.
    Dins d’aquesta via, les sol·licituds s’ordenen segons la qualificació mitjana del curs o de la prova d’accés.

En tots els casos, per desfer situacions d’empat, s’aplica el resultat del sorteig.

Si per alguna de les vies d’accés no s’ocupen totes les places reservades corresponents, les vacants es reparteixen a la resta de les vies de manera proporcional.