Dia de la PAU

Cada 30 de gener, des de 1964, se celebra el Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP) per recordar el llegat de Mahatma Gandhi el dia que es commemora l’aniversari de la seva mort.

MANIFEST DIA DE LA PAU I LA NO-VIOLÈNCIA
Institut Escola Torre Queralt 30 de gener de 2020

Avui, dia 30 de gener, ens reunim bona part de la comunitat educativa de l’Institut Escola Torre Queralt per celebrar el dia de la Pau i la no-violència. Des d’aquest indret tan especial per a nosaltres, la Torre Queralt del barri del Secà de Sant Pere, volem retre homenatge a un home bo, que com tots nosaltres també volia la pau.
Ell és Mahatma Gandhi, que avui fa 72 anys que va morir i que volem que la seva figura ens inspiri en un dia com avui. Cadascú de nosaltres pot contribuir a aconseguir un món millor, on la pau sigui la nostra forma d’actuar.
IRIS: Per deixar enrere la violència cal eliminar-la encara de moltes formes: les guerres, la violència de gènere, el terrorisme, els maltractaments o la destrucció del medi ambient. Per arribar a la pau cal que comencem per l’escola i l’institut: no hi ha d’haver baralles ni insults, hem de saber compartir més, ajudar- nos més, respectar-nos més.
Tots tenim dret a viure en pau i a no tenir por de res ni de ningú. Cal que sapiguem resoldre els nostres conflictes amb respecte i tolerància per així trobar solucions justes per a tothom.
Avui tots hem posat el nostre granet de sorra per fer aquesta festa. Estar en pau ens dona alegria, seguretat, justícia i satisfacció. Una escola en pau és possible si tots hi posem de la nostra part i ens comprometen a tenir bones paraules, bons gestos i bones mirades.
Feliç dia de la pau i gràcies a tots i a totes per fer-ho possible.