Qui som

Som un nou centre educatiu, l’Institut Escola Torre Queralt del barri del Secà de Sant Pere de Lleida, resultant de la fusió de les dues escoles públiques Terres de Ponent i Ginesta el curs 2016-17. És el primer institut escola en la demarcació de Lleida, una fórmula que parla del projecte educatiu del barri, amb moltes oportunitats i possibilitats. És un espai de convivència i d’ensenyament-aprenentatge on l’escolarització comença a P3 i acabarà a 4t d’ESO.

L’AMPA i les famílies tenen un paper fonamental a l’hora de consolidar i cohesionar aquest nou repte tan important i significatiu per a les dues comunitats educatives que s’han unit. El fet de ser un institut escola de barri, ho vivim com quelcom molt positiu que ens permet conèixer cada alumne pel seu nom, la seva història, la seva situació, aconseguint una atenció molt personalitzada de la seva trajectòria i un tracte individualitzat amb cadascun d’ells, fruit del convenciment i d’una organització amb un sistema inclusiu que ho fan possible.

EL CENTRE TÉ DOS EDIFICIS, per tant els alumnes es distribueixen per edats, cicles i cursos:

• ESCOLA: Educació Infantil i Primària, de P3 a 6è, ubicada a l’av. de Sant Pere, 54.
• INSTITUT: Educació Secundària Obligatòria, 1r a 4t d’ESO, ubicat al c. Escoles, 2.

L’Institut Escola Torre Queralt és un centre de titularitat pública, obert a l’entorn, actiu, respectuós, innovador, participatiu i receptiu. Compta amb 340 alumnes i 38 docents.

D’on neix la idea?
La fusió va néixer arran de la manca d’alumnat dels dos centres i per cohesionar els nens i joves de tot el barri. El curs següent de la fusió es va decidir, des del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, la creació i integració d’un Institut Escola, que inclou les edats de 3 a 16 anys. A nivell organitzatiu suposa una única direcció que representa una continuïtat pedagògica amb primària, responsable de dirigir i portar aquest projecte a terme, juntament amb una secretària i dos caps d’estudis. En el nostre cas un edifici serà l’escola i l’altre l’institut. Així la dinàmica serà diferent, però s’enllaçarà en una ÚNICA LÍNIA METODOLÒGICA I PEDAGÒGICA TRANSVERSAL.

Què ens aporta?
· Els alumnes, famílies, personal docent i no docent hem estat capaços de conviure, coordinar-nos i treballar junts per tal de formar una única comunitat educativa, creant així una línia pedagògica amb les estratègies més positives i innovadores de les dues escoles.

· Partint que som un centre inclusiu, apostem per aquest projecte transversal al barri i d’entorn educatiu. El nostre objectiu és aconseguir una màxima cohesió, participació, esforç compartit, il·lusió, confiança i moltes dosis d’amabilitat entre totes les persones que formen la comunitat educativa del centre.

· Cada alumne se sent acollit, acceptat i estimat ja des del primer moment que trepitja el centre. Sabem que una bona acollida predisposa positivament a adaptar-se i a aprendre.

· Vivim la interculturalitat com una font de riquesa on cadascú pot aprendre molt de l’altre. Estem plenament convençuts de la riquesa que la diversitat comporta. Diversitat no sols entre persones provinents de cultures diverses, sinó també la diversitat que es dóna entre persones nascudes aquí, individualitat que és tret distintiu de tota persona i que cal atendre com es mereix.

L’Institut Escola Torre Queralt és un projecte educatiu que s’està duent a terme i que contempla un recorregut d’implementació. Amb força i valentia volem impulsar el treball en equip per tal que aflori EL SENTIMENT DE PERTINENÇA REAL COM A UN CENTRE PROPI DEL BARRI DEL SECÀ, posant especial èmfasi en la integració del nou alumnat de l’ESO.