Dia Mundial de la Poesia 2020

L’any 1999 la Conferència General de la UNESCO va proclamar el 21 de març Dia Mundial de la Poesia. Per celebrar-ho, des de l’any 2008 la Institució de les Lletres Catalanes promociona aquesta celebració a les terres de parla catalana amb l’organització de diferents accions presencials i/o a través de la xarxa amb l’objectiu de difondre el fet poètic: des de lectures de poemes fins a l’edició d’un opuscle commemoratiu que conté un poema escollit especialment per a l’ocasió, original en llengua catalana i traduït a diverses llengües.

En aquesta edició, amb motiu del cinquantè aniversari de la mort de Josep Carner, s’ha editat el fullet commemoratiu del Dia Mundial de la Poesia amb el poema “A hora foscant”, de Josep Carner, en català i traduït a vint-i-una llengües: en alemany, amazic, anglès, àrab, búlgar, castellà, esperanto, filipí (tagàlog), francès, gallec, grec (modern), guaraní, italià, llatí, mandarí, neerlandès, occità (aranès), portuguès, romanès, rus i urdú. Podeu llegir-lo clicant aquí.

Però sabíeu que Josep Carner és un dels poetes més importants del nostre país i que quan tenia dotze anys ja escrivia en una revista? I que quan en tenia quinze va guanyar el seu primer premi als Jocs Florals de Barcelona, i fins al 1905 va arribar a guanyar-ne tretze? Si en voleu conèixer més detalls, feu una ullada a la seva bibliografia clicant aquí.

I com que molts de vosaltres ja en coneixeu algun poema perquè els hem recitat a la biblioteca de la mà de’n Frederick, us fem una proposta perquè encara us hi apropeu més:

El projecte BESTIARI, de The New Catalan Esamble.

Il·lustració de Jordi Antich

Poemes de Josep Carner amb les veus de reconeguts artistes. 22 poemes recitats, cantats, amb les partitures i amb unes il·lustracions molt potents de diferents il·lustradors i il·lustradores. Cliqueu aquí per escoltar, ballar, observar, llegir, recitar i… qui sap si crear-ne de nous!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *