Parlem dels Drets dels infants

El 20 de novembre es commemora el Dia Mundial dels Drets dels Infants.

Des de la biblioteca vam oferir lectures a tots els cursos de l’institut escola, per impulsar el debat dels drets amb els infants i joves.

Les alumnes de 2n de primària, a partir de la selecció bibliogràfica de la maleta Els Drets dels infants, de l’Associació de Mestres Rosa Sensat, que té com a objectiu fomentar la lectura i el diàleg sobre els seus drets a través de llibres documentals, informatius i de ficció, van descobrir i llegir 11 d’aquestes obres i després les van exposar a la resta de companyes, explicant tot allò que els havia suggerit.

Les lectures de la maleta s’organitzen d’acord amb els deu principis de la Declaració Universal dels Drets dels Infants de les Nacions Unides i un altre extret de la Convenció sobre els Drets dels Infants (anomenat principi onzè i sota el qual queden agrupats els articles 12 fins el 17 de la Convenció, sobre el dret de l’infant a expressar la seva opinió, a ser escoltat, i a ser protegit contra qualsevol intromissió en la seva vida privada).

Les converses al voltant de les històries, els personatges o la il·lustració van ser molt riques i inspiradores. A partir de les obres també vam conversar sobre els principis de la declaració, vam opinar sobre què en pensem i sobre quines accions podem fer perquè es visualitzin i compleixin.

També va ser una bona ocasió per a conèixer obres molt interessants, que de ben segur tindrem ganes de tornar a llegir i a compartir amb els companys i les companyes en altres ocasions.