EL TREBALL GLOBALITZAT o TREBALL PER PROJECTES.

EL TREBALL GLOBALITZAT o TREBALL PER PROJECTES.

Aquest any hem començat el treball globalitzat. 

OPINIÓ: Per a nosaltres és una mica extrany fer al treball globalitzat, perquè mai haviem fet una cosa així. Per que sempre hem fet assignatures de cada materia.

JORDI OPINA: Que es millor fer les asignatures que sempre havien fet de tota la vida.

DEFINICIÓ DE TREBALL GLOBALITZAT: Com iniciar un treball per projectes Tot el que passa a la vida real, tot el que és autèntic, no està fragmentat, sinó que és únic i global. Al llarg dels anys, el volum de coneixements ha anat augmentant i aquest fet ha provocat l’especialització de les disciplines. Aquest procés ha permés que en Actualitat puguem saber més coses sobre el món que ens envolta, però ¿cal aplicar als centres docents aquesta lògica especialització científica o disciplinària? Fer­ho implica una fragmentació del coneixement que no existeix en la vida real i provoca que els centres docents organitzin i planifiquin els ensenyaments de manera compartimentada i s’avaluïn separadament, i que els aprenents no sempre tinguin consciència d’aprendre per a la vida real. La societat evoluciona i cada vegada més hem de preparar els nostres alumnes per donar respostes innovadores en una societat canviant i en evolució constant. Si el nostre objectiu és afavorir que l’aprenentatge escolar sigui útil per a formar ciutadans i ciutadanes crítics, amb opinió pròpia, autònoms i que siguin capaços de resoldre els nous reptes en cooperació amb els altres, el model que presenta els aprenentatges de manera fragmentada per disciplines s’ha de revisar. A continuació us presentem algunes idees i propostes que pretenen ajudar els equips de docents que veuen necessari treballar de manera interdisciplinària i globalitzada per afavorir l’aprenentatge competencial dels seus alumnes. 1. PRIMER PAS: ​Reflexionem en equip i compartim significats Als centres docents s’utilitzen diferents nomenclatures per referir-se a organització dels continguts de manera globalitzada, és a dir, no fragmentada.

Alguns exemples podrien ser: ● Treball per projectes ● Projectes de treball ● Aprenentatge basat en problemes; problematització de continguts; dilemes o controvèrsies com a contextos d’aprenentatge ● Aprenentatge basat en projectes ● Aprenentatge basat en productes ● Aprenentatge autèntic ● Aprenentatge a partir de contextos reals Treball per projectes:”aprenentatge autèntic​” Pàgina 2/16 ● Treball per tasques ● Treball per reptes ● Projecte/Treball globalitzat ● Continguts integrats o coneixement integrat ● Projecte interdisciplinari ● Treball de síntesi ● Projecte

 

REPORTERS

JORDI I  NAGGI

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>