SOS microplàstics!!!

L’alumnat de 1r d’ESO finalitzat aquests dies el seu projecte globalitzat: SOS microplàstics.

Una part d’aquest projecte s’ha fet en col·laboració amb la Universitat de Vic i té com a objectiu principal promoure l’ensenyament del mètode científic a través de l’estudi d’una problemàtica ambiental poc coneguda com és la contaminació de residus plàstics als nostres rius i el seu paper com a transportadors fins al mar.

Per tal d’assolir aquest objectiu, el projecte proposa que siguin els mateixos estudiants qui, treballant braç a braç amb els investigadors del Centre Tecnològic BETA, desenvolupin un estudi científic per generar noves evidències sobre aquesta problemàtica ambiental, guiats per totes les fases pròpies del mètode científic, des del plantejament de les hipòtesis fins a l’anàlisi de les dades de camp obtingudes i l’extracció de conclusions.

El nostre alumnat ha fet l’estudi de microplàstics en 6 trams del riu Besòs i les seves conclusions s’han plasmat en un pòster científic que han traslladat a la Universitat.