Micromón’21

El nostre alumnat participa en el projecte Micro-Món@UAB_4.0.

És un programa innovador que pretén animar els estudiants de secundària a exercir la seva carrera professional en ciència i tecnologia, tot abordant un dels reptes més importants per a la salut humana per a aquest segle: la resistència a l’antibiòtic microbià a nivell mundial per a la salut.

Els estudiants de grau de la UAB, supervisats per professors de Microbiologia de la UAB, han liderat una experiència pràctica amb l’alumnat de Biologia de 4t i de 1r de batxillerat del nostre institut. Han fet que els i les alumnes s’enfrontin a un projecte de recerca real, apliquin el mètode científic, validin els resultats, analitzin les dades obtingudes i estreguin conclusions.

Aquests objectius d’aprenentatge es combinen amb el servei a la comunitat, obtenint una col·lecció de bacteris possibles productors d’antibiòtics que es posa a l’abast de tota la comunitat científica.

A la foto es pot veure un moment del projecte en els nostres laboratoris, on també han participat el professorat de ciències, la Montse Valls i el Román Montull.