Barcelona 2068

Les fortes pluges dels últims dies han submergit a un metre de profunditat els carrers de Barcelona. El mar arriba fins al peu de Montjuïc i embarcacions d’emergència circulen apressades davant l’avís d’un ruixat de 300 litres per metre quadrat. Protecció Civil recomana casa per casa, amb l’ajuda d’un dron, quedar-se arrecerats i evitar les plantes més baixes dels edificis, on cal tancar unes comportes per evitar que l’aigua hi entri. La situació és crítica.

Tot això encara no ha passat i l’efecte que busca aquest article no és sembrar l’alarma a l’estil de la retransmissió radiofònica de La guerra dels mons, d’Orson Welles, del 1938. Però l’alerta futura és ben real i això és el que s’ha trobat l’alumnat de 3r d’ESO que ha visitat aquests dies l’exposició “The Zone of Hope” al Reial Cercle Artístic de Barcelona.

L’alumnat equipat amb unes ulleres i diversos sensors arreu del cos són traslladats a un món paral·lel per veure les respostes que ens dona l’exposició. Una tecnologia immersiva puntera els permet veure la nova dimensió en 360 graus de visió i amb una indumentària que recorda la dels viatges a l’espai. Tot això per crear un sentiment d’urgència, perquè que passarà si no aturem l’escalfament global?.