L’Institut Terra Alta de Gandesa celebra la 37a edició dels Premis Sant Jordi en llengua catalana

Amb motiu de la diada de la rosa i el llibre, i sent ja un certamen consolidat al nostre centre, el dia 23 d’abril de 2024 el departament de català de l’Institut Terra Alta de Gandesa va celebrar l’entrega de guardons de la trenta-setena edició dels Premis Sant Jordi.

L’acte, que va agrupar al gimnàs a tot l’alumnat, va reconèixer les obres narratives, poètiques, audiovisuals i creatives originals i en llengua catalana dels i les nostres alumnes, les quals havien pogut presentar en les diferents modalitats creades: el Premi de narrativa i el Premi de poesia, oberts a tots els nivells; el Premi d’activitats multimèdia sobre la lectura d’una obra literària, obert a l’alumnat de 3r d’ESO i 4t d’ESO, i el flamant Premi de textos creatius (nous parlants), dirigit a l’alumnat que forma part de l’aula d’acollida, és a dir, aquell qui fa menys de dos anys que coneix i parla la llengua catalana.

El jurat, format per professors i professores de l’institut i també per alumnes, va decidir els següents guanyadors:

El Premi de textos creatius (nous parlants) va ser ‘ex aequo’, proclamant-se guanyadors l’alumna Dana Valentina Pérez López i l’alumne Valentín Rosales Racedo.

El Premi d’activitats multimèdia sobre la lectura d’una obra literària es va dividir en dos nivells, proclamant-se guanyadors del primer nivell els alumnes Razan Mahdjoub Chatou i Gabriel Borislavova Mladenova i del segon nivell les alumnes Carla Meix escudé i Delia Maria Pop.

El Premi de poesia va recollir-lo Sara Fatha, alumna de 1r d’ESO i guanyadora del primer nivell i també Delia Maria Pop, alumna de 4t d’ESO i guanyadora del segon nivell. Finalment, Esther Estupiñá va ser la guanyadora del tercer nivell.

El premi de Narrativa va guardonar Àstrid Algueró Martos pel que fa al primer nivell, Aida Xapata Suñé en el segon nivell i ïker Suñé Santmaria en el tercer nivell.

L’acte va ser amenitzat pel nostre professor de música, Pere Carpi, i alumnes de 4t d’ESO, qui ens van ensenyar una nova modalitat de fer música amb escombres. Van anomenar l’obra ‘Escombrandrum’.