Júlia Urgell i Roc Blackblock al nostre centre

“Els passats dijous 2 i 16 de maig vam tenir la sort de comptar amb Júlia Urgell, autora del documental “”Veus al silenci””, i amb l’artista Roc Blackblock, autor del projecte “”Murs de bitàcola””, que van fer una xerrada al grup de 1r de Batxillerat Humanístic del nostre centre.
Utilitzant diferents mitjans, però complementant-se perfectament, un i altre han contribuït a donar forma a un projecte de Memòria impulsat pel COMEBE basat en la interacció de l’alumnat amb persones d’altres generacions vinculades d’una forma o altra a la passada Guerra Civil. Per això mateix. també vam comptar amb la inestimable presència de la directora del COMEBE, Maria Cinta Farnós.
“”Veus al silenci””, de Júlia Urgell, compta amb la participació de gent jove de la Terra Alta, antics alumnes del nostre centre, que donen la seva opinió sobre com s’està enfocant el tema de la Batalla de l’Ebre des d’un punt de vista institucional i educatiu, sumant-hi un element poètic profundament emocional. “”Murs de bitàcola””, de Roc Blackblock, és un conjunt de pintures murals repartides pel nostre territori en què l’artista reflecteix les seves inquietuds a través d’imatges icòniques del nostre passat més recent.
Les explicacions que tots dos ens han donat ens ha ajudat a entendre i ser especialment sensibles als valors que ens transmet la Història, sobretot la de les persones i col·lectius que realment la van protagonitzar, malgrat l’anonimat a què sovint se’ls ha condemnat.
En nom del centre, vull donar les gràcies a totes les persones implicades en aquesta activitat, principalment a l’alumnat de 1r de Batxillerat Humanístic.

Salut i Memòria!

Alexis Pascual”