1. FCT
QUÈ ÉS L’FCT?
· Són pràctiques i estades formatives no laborals que realitza l’alumnat d’ensenyaments postobligatoris.
· Es realitzen en centres de treball (empreses, entitats, institucions, fundacions…).
· Mitjançant un conveni de col·laboració que subscriuen el centre docent, l’alumne/a i l’empresa.
QUÈ COMPORTA L’FCT PER L’ALUMNAT?
· El coneixement del món laboral i de l’empresa.
· Completar la seva formació professional, per capacitar-se per a la seva incorporació al món laboral.
· L’experiència en el món laboral com a pas previ per a la primera ocupació.
· La superació del Mòdul de Formació en Centres de Treball
QUAN DUREN LES PRÀCTIQUES?
Depèn del cicle que s’està cursant:
· CFGM PERRUQUERIA I COSMÈTICA CAPILAR: 383h
· CFGM ATENCIÓ A PERSONES EN SITUACIÓ DE DEPENDÈNCIA: 449h CFGS EDUCACIÓ INFANTIL: 449h
· CFGS INTEGRACIÓ SOCIAL: 449h
QUI POT FER L’FCT?
· Tot aquell alumnat que estigui matriculat al mòdul i que tingui les capacitats acadèmiques, professionals i personals necessàries.
· L’alumnat que ha finalitzat el 1r curs de forma satisfactòria al mes de maig, per poder començar al juny i continuar amb l’FCT al llarg del 2n curs.
+ Informació a https://xtec.gencat.cat/ca/curriculum/professionals/fct/
2. FP DUAL
QUÈ ÉS L’FP DUAL?
És la modalitat de formació professional en la qual l’estudiant esdevé aprenent i combina la formació en el centre educatiu amb l’activitat productiva de l’empresa.
On s’estableix una major vinculació i coresponsabilitat entre els centres de formació professional i les empreses/entitats, en el procés formatiu dels joves.
QUÈ IMPLICA L’FP DUAL PER L’ALUMNAT?
· Compaginació d’estudis amb el treball.
· Compensació econòmica.
· Adquisició de competències (d’autonomia, iniciativa, treball en equip, responsabilitat…) en l’àmbit del treball.
· Reconeixement dels aprenentatges que s’adquireixen en l’entorn laboral.
· Facilita la transició de l’escola al món laboral.
· Adquisició d’experiència laboral i ser una persona titulada amb experiència.
COM FUNCIONA?
FASE 0
· Procés de selecció d’aquell alumnat interessat durant el segon quadrimestre de 1r curs.
· En el procés de selecció es té en compte tant els resultats acadèmics com les capacitats claus. L’empresa també fa una entrevista a les diferents persones candidates.
FASE 1
100h d’FCT durant el mes de juny de 1r curs, amb l’objectiu de promoure el coneixement mutu entre l’alumnat i l’empresa, abans de formalitzar una relació contractual o becada.
FASE 2
Les empreses o entitats decidiran com formalitzar la plaça DUAL, si ho fan a través d’una beca formativa o d’un contracte de treball:
-
-
- Contracte per a la formació i l’aprenentatge: mínim 1 any d’estada a l’empresa, retribucions acordades…
- Beca: 1000h d’estada a l’empresa, alta a la seguretat social com a becaris, gratificació acordada…
-
*les estades a l’empresa es combinen amb l’assistència al centre docent.
A la promoció 20-22, l’Institut La Serreta ha ofert 7 places: 2 alumnes a la Residència El Cel de Rubí. Beca. (APSD)
2 alumnes al centre de treball Serveis a la gent gran i dependència Can Fatjó, de l’Ajuntament de Rubí. Contracte d’ensenyament aprenentatge. (APSD)
2 alumnes a l’Escola Bressol Municipal La Bruna, de l’Ajuntament de Rubí. Contracte d’ensenyament aprenentatge. (Educació Infantil)
1 alumna a l’Equipament municipal Espai jove Torre Bassas, de l’Ajuntament de Rubí. Contracte temporal.
Si vols més informació sobre l’FP dual pots consultar: https://agora.xtec.cat/fpdual/