Associació Esportiva

El Pla Català d’Esport a l’Escola és el programa de la Generalitat de Catalunya que té com a objectiu principal posar a l’abast de tots els alumnes dels centres educatius de Catalunya la pràctica d’activitats físiques i esportives fora de l’horari lectiu, per tal de lluitar contra el reduït índex de participació de l’alumnat en l’esport escolar i l’increment dels hàbits sedentaris i de l’obesitat -amb una incidència preocupant en la població infantil i juvenil- i de fomentar la demanda social creixent en matèria de salut i benestar.

L’institut forma part d’aquest pla, coordinat pel Consell Català de l’Esport i el Departament d’Educació. Disposa de l’Associació Esportiva Institut Sant Ramon, que la du a terme el professor d’educació física i professors agregats.

Durant el curs, es realitzen un parell d’extraescolars subvencionades per l’Associació Esportiva. El curs 22/23 s’està fent l’extraescolar de futbol sala els dimecres a la tarda.