Què ens diuen les mòmies?

El 25 i 26 de gener els alumnes de Primer d’ESO han gaudit d’una xerrada molt interessant sobre l’estudi de les mòmies egípcies, a càrrec de Rosa Dinarès Solà, metgessa, egiptòloga i àvia del nostre alumne Jaume Colell Castellsagué.

Durant més d’una dècada ha realitzat expedicions a Egipte per tal d’estudiar mòmies amb la tècnica dels raigs X i descobrir els secrets que guarden en el seu interior: com van ser les seves vides, les creences sobre la vida després de la mort, l’edat, el sexe, el tipus d’alimentació, quines relacions de parentiu tenien, quines malalties van patir i fins i tot quina va ser la causa de la seva mort.

Ens ha explicat l’art de la momificació i com l’estudi científic de les mòmies aporta una sèrie de dades fonamentals per conèixer com es vivia i moria a l’Antic Egipte.

Amb el seu saber i entusiasme ens ha transmès també les ganes de viatjar a Egipte.

En aquest enllaç hi podreu veure algunes imatges de la xerrada.