→Activitats

Les tecnologies han adquirit una importància progressiva en la vida de les persones i en el funcionament de la societat. La formació dels alumnes, requereix actualment una atenció específica a l’adquisició dels coneixements i habilitats necessaris per prendre decisions sobre l’ús d’objectes i processos tecnològics, resoldre problemes relacionats amb ells i, en definitiva, per utilitzar els diferents materials, processos i objectes tecnològics per augmentar la capacitat d’actuar sobre l’entorn, per millorar la qualitat de vida i per comunicar-se de manera eficaç en la societat del coneixement actual.

L’ensenyament i aprenentatge d’aquesta matèria pretén fomentar i desenvolupar les habilitats que permeten a l’alumnat la comprensió dels objectes tecnològics i la seva utilització i manipulació, incloent-hi l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació, Internet i les comunitats virtuals com eines importants en aquest procés.

A l’Institut s’ha fet una aposta molt forta per a poder formar als nostres alumnes en àmbits com el pensament computacional, la programació, la automatització i la robòtica. Per aquest motiu s’ha dissenyat un itinerari que comença al 1r curs de la ESO fins al 3r curs de la ESO, on els alumnes comencen des de una programació nivell bàsic fins a elaborar programes més avançats.

Una vegada finalitzat el 3r curs de la ESO i davant de la tria de matèries optatives a 4t d’ESO en funció dels interessos de cada alumne, des del Departament de Tecnologia s’ofereix la possibilitat de cursar les matèries de TIC i Tecnologia. En aquestes matèries, l’alumnat pot aprofundir en dos àmbits diferents com és la robòtica o la programació de dispositius mòbils entre altres.