APS – Aprenentatge i Servei Comunitari

• Projecte Dràstics amb els plàstics

El projecte educatiu “Dràstics amb els plàstics” pretén que els joves prenguin consciència del mal ús que fem del plàstics, del malbaratament de recursos naturals i de la contaminació i danys que provoquem al medi ambient.

L’alumnat de de 4t d’ESO d’aquest projecte va visitar el mercat municipal i va presentar l’activitat als alumnes i les alumnes de primer de primària de les escoles del municipi: Canigó, Montserrat i Montseny.

Us deixem un recull d’imatges. Si les voleu veure amb més qualitat, podeu clicar-hi al damunt i se us obrirà un àlbum de Google Photos .

• Projecte Recapte d’aliments

Nadal 2022

Estem agraïts/des per la col·laboració per part de la comunitat educativa per la gran aportació feta aquest any. Hem superat amb escreix els objectius proposats. Això ha estat gràcies a un gran treball i esforç per part de l’alumnat participant, arribant a uns 650 aliments.

Al mateix temps, volem donar les gràcies a totes les famílies per donar suport als vostres fills i filles en aquesta iniciativa.

Recordeu que la vostra aportació farà feliç a moltes famílies aquest Nadal. Us deixem un petit recull de fotografies de l’activitat. El podeu descarregar clicant aquí.

• Projecte Bici sense edat

Un grup nombrós d’alumnes es va comprometre a col·laborar en aquest projecte de l’ONG Sant Just Solidari. És un programa de voluntariat social que vol retornar la capacitat de passejar en bicicleta i de “sentir el vent a la cara” a les persones grans que ja no poden pedalejar per si mateixes.

Les parelles d’alumnes van acompanyar les persones que havien sol·licitat aquest servei, i hi establien una relació intergeneracional. Abans, havien rebut la formació necessària per poder fer l’activitat; també en educació viària, on s’emfatitzà la correcció en la circulació amb bicicleta i vehicles VMP. Carles Sanchez, pendent sempre de les restriccions de mobilitat exigides per la Conselleria de Salut, va ser qui va coordinar l’alt nivell de planificació que requeria el projecte.

• Projecte Tinença responsable d’animals de companyia

Un grup d’alumnes va preparar una MOSTRA FOTOGRÀFICA que volia posar de manifest com adolescents i famílies tenen cura d’aquests éssers tan especials, amb qui compartim la nostra vida.

• Projecte Neo normalitat

Propostes per fer més amable la NEO NORMALITATUn grup d’alumnes ha dissenyat formes creatives per comunicar i explicar, d’una manera amable, què és la nova normalitat: cartells, senyals, vinils, exposició visual de pandèmies, etc.

• Projecte Sociosanitari Sant Joan de Déu

L’objectiu era col·laborar amb els professionals dels Serveis Sociosanitaris de l’Hospital de Sant Joan de Déu en les activitats programades amb persones amb diferents graus de demència (Alzheimer). Al no poder fer un servei comunitari presencial, els nois i les noies van rebre una formació telemàtica a càrrec de la coordinadora de Voluntariat de l’entitat, Laura Fernández. L’acció final va consistir en escriure CARTES INDIVIDUALS als usuaris i usuàries del Centre; en les quals els alumnes es presentaven, explicaven coses de la seva vida quotidiana, i dialogaven sobre temes com ara la família, els estudis, la feina, les aficions, les preocupacions… i els donaven ànims. Per la Diada de Sant Jordi de 2021 els feren i lliuraren una rosa de paper amb una frase per compartir.

• Projecte Campanya Banc de teixits i sang

L’alumnat va col·laborar amb les campanyes de donació del Banc de Sang i de Teixits, que organitza el municipi, dissenyant un lema propi i una estratègia de campanya, amb l’objectiu d’augmentar-ne el nombre de donants. Enguany n’hem fet difusió a les famílies a través del correu de l’Institut.

Ha estat una experiència molt engrescadora per a tots i totes.

• Cloenda APS

ACTE DE LLIURAMENT DE DIPLOMES DEL PROJECTE APRENENTATGE I SERVEI COMUNITARI en el que participa l’alumnat de 4t d’ESO

El passat dimecres 15 de juny, es va fer al Casal de Joves de Sant Just  la CLOENDA I LLIURAMENT DE DIPLOMES DE L’APS. Aquest és el novè curs que el nostre centre organitza diferents serveis per a que els alumnes puguin realitzar accions de compromís en diferents àmbits:  educatiu, participació ciutadana, esports, salut, intercanvi intergeneracional… Dimecres va ser un Acte de  reconeixement públic del  compromís que han fet els nois/es en la millora del seu entorn.  Aquesta activitat  es fa conjuntament amb l’alumnat del Col·legi Madre Sacramento.

El nois/es van compartir les seves reflexions i les seves experiències. Totes molt enriquidores.  Van participar en aquest acte l’ Alcalde de Sant Just, el Regidor de polítiques educatives de l’Ajuntament, la Directora del Centre de Recursos Pedagògics del Baix Llobregat, la Tècnica d’Educació,  Directors dels Centres Educatius, tutors i tutores dels grups,  professorat i també van estar convidats els responsables de les diferents entitats.  Aquí podeu veure algunes imatges de l’acte del 14 de juny. Cliqueu a la icona per accedir a l’àlbum de Google Photos .