Fem Matemàtiques 2024

Des del departament de matemàtiques del nostre institut treballem per tal d’oferir al nostre alumnat, no només uns continguts que considerem clau per a la seva formació i creixement, sinó també l’adquisició d’uns processos intrínsecs a la pròpia matemàtica que els ajudarà cada cop més en la presa decisions del seu dia a dia. Estem parlant de l’anàlisi de situacions, del raonament matemàtic, la capacitat de comunicació i argumentació, i l’ús de les TIC. És precisament en la cerca d’aquestes destreses que fonamentem el nostre treball a l’aula, i alhora, posem a l’abast de l’alumnat un munt d’activitats extracurriculars que ens permeten atendre la diversitat i enfortir les connexions de la matemàtica amb moltes altres àrees. 

Precisament a 4t d’ESO ens hem animat a participar en el concurs Fem Matemàtiques, obert a tots els alumnes de Catalunya i que organitzen conjuntament les associacions de professors/es de matemàtiques abeam, apamms, ademgi i apmcm, totes membres de la federació d’entitats per a l’ensenyament de les matemàtiques de Catalunya (FEEMCAT). El concurs es basa en la resolució en grup de tres grans problemes, fent tot un anàlisi dels mateixos, elaborant un informe on cal explicar les diferents estratègies emprades i on es valora especialment l’originalitat en la pròpia resolució, així com el nivell de comunicació. En l’enllaç següent es pot accedir als problemes: enllaç

Els alumnes de 4t d’ESO B, Guiomar Garriga, Aina Slim i Emanuel Skirzewski van fer una molt bona feina, i el seu treball va ser escollit entre el millors de Catalunya, fent que es classifiquessin per a la segona fase del concurs celebrada el passat dissabte, 20 d’abril, a les instal·lacions del Lycée Bel Air, de Sant Pere de Ribes.

Tots tres alumnes van fer una feina excel·lent i es van proclamar guanyadors de la prova de resolució de problemes en grup. En la prova individual, l’alumne Emanuel Skirzewski va quedar en quarta posició i ha aconseguit classificar-se per la fase final, que tindrà lloc el dissabte 18 de maig a Cervera (Lleida).

 

Segons el mateix Emanuel va ser tot un repte i gràcies al treball col·laboratiu de tots tres van poder guanyar la prova d’equips. Li ha semblat una experiència divertida, s’ho van passar molt bé i van aprendre més matemàtiques. Van disfrutar molt resolent problemes.

Per a la Guiomar ha sigut una experiència molt enriquidora que li ha permès compartir els coneixements matemàtics amb els seus companys i amics de classe.

L’Aina comenta que ha après a perseverar quan vol que li surti un problema i que no sempre surt tot a la primera, que la constància és molt important. També li ha permès millorar el raonament i l’argumentació en la resolució de problemes. A més a més, s’ho va passar molt bé treballant en equip per resoldre la prova de grups, està molt contenta dels bons resultats que van obtenir i repetiria l’experiència. 

Moltíssimes felicitats, Guiomar, Aina i Emanuel. Ens sentim molt orgullosos de la vostra feina!