⚪⚪Tramitar la sol·licitud de preinscripció als CFGS

PROCEDIMENT

Presentació de sol·licitds de preinscripció online

Com que els tràmits es fan de manera telemàtica, cal escanejar o fotografiar tots els documents demanats per ambdues cares i tenir-los disponibles en el dispositiu que utilitzareu per emplenar el formulari de preinscripció, ja sigui un ordinador, una tauleta o un telèfon intel·ligent, per tal de poder-los adjuntar.

Documentació que cal presentar:

1. Si la sol·licitud es presenta mitjançant el formulari electrònic cal indicar el número identificador de RALC, el codi identificador de l’alumne o l’alumna i no cal presentar cap documentació identificativa

Si no té identificador de RALC, perquè no ha estat escolaritzat a Catalunya  apartir del curs 2015.2016:

• Si és  menor  d’edat: cal adjuntar certificat electrònic de la inscripció de naixement o llibre de família o altres documents relatius a la filiació o si està en situació d’acolliment en família o institució, la resoluació d’acolliment del Departament de Drets Socials. A més cal adjuntar document d’identitat de l’alumne/a i/o dels progenitors o persones tutores, si s’han identificat amb passaport o si es tracta d’estrangers comunitaris han d’adjuntar document d’identitat del país d’origen. S’ s’hna identificat amb DNI o NIE s’ha d’adjuntar sinó se ha pogut validar les dades per consulta interadministrativa.
  • Si l’alumnat és major d’edat  cal adjuntar la seva documentació acrediativa de la identitat com  els casos anteriors.

Consulta de l’identificador de l’alumne. Per fer la consulta i obtenir el número d’identificador, la persona que faci el tràmit s’ha d’autenticar electrònicament. El portal sol·licita la data de naixement de l’alumne/a i, un cop validada, mostra la informació en pantalla.
És important verificar també que tota la informació que hi apareix és correcta. En cas contrari, cal sol·licitar una rectificació de les dades.

2. Si la sol·licitud es presenta mitjançant el formulari en suport informàtic cal adjuntar els següents documents identificatius:

• Si és menor d’edat i no compleix els 18 anys aquest any:
      • Certificació electrònica de la inscripció de naixement o llibre de família o altres documents relatius a la filiació.
        Quan l’alumne estigui en situació d’acolliment, el document que cal aportar és la resolució d’acolliment del Departament de Drets Socials.
      • DNI, NIE, passaport o si es tracta d’estrangers comunitaris el document d’identitat del pasís membre (pare, mare o tutor/a legal)
      • Document d’indentitat de l’alumne/a si s’ha identifict amb passaport o si estracta d’estrangers comunitarie, el docuemnt d’identitat del país membre, Si s’ha identificat amb DNI o NIE només cal adjuntar-lo sinó s’ha pogut validar les dades per consulta interadministrativa.
  • Si és major d’edat o compleix els 18 anys durant l’any que es presenta la sol·licitud:
      • DNI, el NIE, el passaport o el document d’identitat d’un país membre de l’alumne o l’alumna.

3. Documentació acreditativa de la qualificació mitjana d’estudis:

• Certificat de la qualificació mitjana dels estudis que permeten l’accés.
  • Especificacions dels certificats: Consulta l’enllaç

Aquesta  sol·licitud electrònica serà accessible en aquest enllaç al web del Departament durant el termini de presentació de  sol·licituds.

Un cop feta la sol·licitud i enviada, si cal  modificar alguna cosa, es podrà fer dins el termini de presentació de sol·licituds.

NECESSITATS EDUCATIVES NEE :

Per justificar la sol·licitud d’una plaça de NEE, si no es pot validar la informació, cal presentar un dels documents següents: certificat de discapacitat; certificat de trobar-se sota la tutela de la DGAIA; dictamen de reconeixement de NEE o informe tècnic de reconeixement de NEE derivades de situacions socioeconòmiques o socioculturals desfavorides o un certificat, emesos per un EAP (Equip d’Assessorament Psicopedagògic); altres documents diferents dels anteriors a valorar.

EN GENERAL  RECOMANEM:

MOLT IMPORTANT: un cop finalitzat el període de preinscripcions estar molt atents i atentes a la llista provisional que es publicarà a la nostra web per poder fer reclamacions. I també es podrà consultar de forma individual al web de Departament

CODI Institut Salvador Seguí: 08044053