EDC Part estratègica

Seguint les indicacions del document definició de l’EDC, la part estratègica s’ha estructurat aquesta part en 4 fases:

Diagnosi

Per fer la diagnosi, la comissió digital del centre ha utilitzat dos recursos al llarg del curs 22-23:

1) Enquesta SELFIE al professorat i a l’alumnat: la participació del professorat ha estat del 75% i la de l’alumnat del 36%. Per determinar les preguntes, s’han analitzat les àrees digitals que marca el Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC) pel que fa a l’alumnat, el professorat i el centre:

2) Anàlisi de les dades recollides als diferents mòduls de la formació interna de centre: FIC 22-23 Estratègia digital de Centre (debats, participació en fòrums i enquestes):

Objectius

1. Identificar la competència digital de l’alumnat en el primer curs dels ensenyaments per l’assoliment de les competències digitals mínimes
  2. Participar en les formacions pròpies del centre a través dels continguts digitals creats per la comissió digital
  3. Crear un repositori d’activitats digitals curriculars pels diferents ensenyaments per incorporar a l’entorn virtual d’aprenentatge
  4. Acompanyar al professorat en el pla de formació del Departament d’Educació per desenvolupar la competència digital docent
  5. Elaborar la documentació relacionada amb l’ecosistema digital per garantir la implementació de l’Estratègia digital de centre
  6. Revisar el programari, el maquinari informàtic del qual disposa el centre i la seva utilització per part de la comunitat educativa
  7. Coordinar, amb el servei preventiu del Departament d’Educació, l’actualització del programari

Planificació i seguiment

Per la definició de les activitats i per controlar-ne el seguiment s’utilitza el següent full de càlcul:

Avaluació i millora

Per tal d’avaluar la implementació de l’Estratègia digital, a final de cada curs es reuneix la comissió digital i valora l’assoliment dels criteris dels indicadors de les activitats i dels objectius.

Cada responsable fa una exposició del que s’ha assolit i del que no s’ha assolit, i exposa les propostes de millora.

A partir d’aquí, la comissió modifica l’ECD pel que queda de temps d’implementació, si s’escau.

Per fer la valoració dels criteris d’assoliment, s’utilitza aquest full: