El model lingüístic del sistema educatiu de Catalunya

L’aprenentatge i l’ús de les llengües en un context educatiu multilingüe i multicultural.

La llengua catalana no és únicament la llengua objecte d’aprenentatge, per això amb aquest projecte  tenim com objectiu un bon domini de la llengua l’extrangera, com a llengua d’escolarització, contribuint a garantir l’equitat, la inclusió social i la qualitat educativa.

Sis grups de Grau Superior del nostre centre, entre totes les families han gaudit aquest any de l’ Implantantació de les llengues extrangeres en la seva formació.

CFGS Estetica Integral i Benestar

CFGS Assessoria d’Imatge Personal i Corporativa

CFGS Higienista Dental

CFGS Animació sociocultural i Turistica

CFCS Tècnic Integració Social

L’educació té com a objectiu preparar els alumnes per viure, interactuar i desenvolupar-se en un entorn social i cultural divers, complex, dinàmic i difícil de preveure. Un context que requereix l’assoliment d’unes competències que els permetin viure i participar en societats plurals i complexes i desenvolupar-se amb èxit en qualsevol àmbit personal, social, acadèmic i professional.

Un dels elements més rellevants de la preparació dels alumnes continua sent el domini del LLENGUATGE, cal, doncs, plantejar el domini de la competència comunicativa i lingüística, construïda a partir de la interrelació i de la interacció entre diferents llengües, com un instrument de cognició per a l’accés i per a la creació de coneixement, com un vehicle per actuar en àmbits internacionals i per a la participació digital, i com una estratègia d’inserció sociolaboral i cultural en el món actual.

Per això el model lingüístic  del sistema educatiu , parteix d’una aproximació holística a la llengua i al seu aprenentatge que es concreta en una pràctica docent que pivota en la gestió integrada de les llengües i dels continguts i facilita tant l’aprenentatge de les llengües com la construcció de coneixement a través de diferents llengües.

El domini de diverses llengües és imprescindible per interactuar en contextos lingüístics i culturals complexos i oberts al món.

Així doncs, l’educació plurilingüe va més enllà de l’ensenyament de diverses llengües. Implica que totes les llengües comparteixen un mateix objectiu, el desenvolupament de la competència comunicativa dels parlants, i suposa la utilització de diferents idiomes com a vehicle per a l’adquisició de nous coneixements.