FP Dual intensiva al CFGS Estilisme i direcció de perruqueria

Un cop matriculat i cursant el primer curs del cicle formatiu, l’alumnat rebrà tota la informació de les places duals remunerades disponibles en aquest cicle i aquest podrà decidir de forma voluntària si vol participar en el procés de selecció que es portarà a terme en aquest mateix 1r curs del cicle formatiu. No més tard de la segona quinzena d’octubre us presentarem la informació relativa a l’organització i opcions de l’estada a l’empresa. Al llarg del segon trimestre del 1r curs, es definiran les empreses amb oferta de places dual intensiva, calendari de la difusió de les places i  procés de selecció, entre d’altres informacions.

L’FP dual en règim intensiu, proporciona una major vinculació amb l’entorn laboral, augmentant les hores de formació en entorns reals de treball. L’alumnat cursa tots els mòduls del cicle formatiu, a excepció de les pràctiques no remunerades en règim general (515 h) i el mòdul de projecte intermodular (198 h) a 2n curs, que queden substituïts per unes 900 hores d’estada a l’empresa a través d’una beca formativa remunerada o contracte de treball formatiu (segons determini l’empresa). La nota obtinguda de l’estada dual intensiva, es traspassa al mòdul de projecte intermodular i als mòduls que tenen associada la formació en empresa. A continuació, podeu consultar una taula que informa de com es fa el traspàs de la nota i els instruments que intervenen:

Traspàs de la  nota obtinguda i instruments què intervenen:
En el 10 % de la qualificació final dels mòduls professionals que tenen associada la formació en empresa. INSTRUMENTS:

  • Seguiment de l’estada a través de la plataforma BID dual
En el mòdul professional de Projecte Intermodular (198 h). INSTRUMENTS:

  • Seguiment de l’estada a través de la plataforma BID dual. Valoracions.
  • Elaboració i defensa del Dossier/memòria dual

Consultar a la tutora dual intensiva la ponderació de cada instrument d’avaluació.

INFORMACIÓ IMPORTANT: L’alumnat abans de presentar candidatura en un procés de selecció, ha de saber: 
  • Ha de disposar del DNI o NIE vigent i del document acreditatiu del número de la SS per iniciar l’estada dual remunerada.
  • No es pot cursar la modalitat dual intensiva en cas de tenir una exempció de les pràctiques no remunerades, o també en cas que hagi superat tots els mòduls professionals que incloguin formació en empreses.
  • És aconsellable passar a 2n curs, sense cap mòdul suspès o pendent de cursar de 1r curs en cicles LOE. Tanmateix, cal saber que la normativa obliga a tenir assolides les competències necessàries per a l’obtenció del títol de tècnic bàsic o tècnica bàsica en prevenció de riscos laborals recollides per l’RA 2 del mòdul professional d’Itinerari Personal per a l’Ocupabilitat 1 i tinguin una qualificació positiva (5 punts o més). L’equip docent de cada cicle formatiu, pot acordar i concretar altres requisits que consideri importants, sempre informant d’aquests a l’alumnat.
  • L’alumnat ha de rebre una petita formació en protecció de dades personals des de tutoria de grup classe.
  • En cas que l’alumne/a rebi alguna prestació econòmica o ajut d’alguna administració, cal que aquest/a faci la consulta a l’administració pagadora, de si és o no compatible amb una beca formativa o un contracte de treball, segons correspongui. En cap cas l’institut donarà resposta a aquestes qüestions, ni es farà responsable.
  • Cal estar en tot moment matriculat a l’institut per poder dur a terme les pràctiques remunerades i no remunerades, sobretot haver-ho fet dins el termini oficial de matrícula de segon curs del cicle i de forma adequada, en cas contrari, quedarà sense efecte l’acord formatiu beca o contracte, sense poder assistir a les pràctiques i tots els drets i deures que comporta l’estada en règim general i intensiu.
  • En cas de beca formativa, l’empresa paga una remuneració econòmica mensual i dona d’alta a la Seguretat Social, com a treballador/a assimilats/ada a l’alumne/a, no acumulant dret a la prestació d’atur, però sí per la jubilació.
  • En cas de contracte de treball formatiu, s’aplica la legislació laboral vigent i el conveni col·lectiu del sector, àrea geogràfica  i empresa.

CALENDARI promoció 25-27 CFGS EID (cursant 1r curs):

Calendari i organització de les xerrades de difusió de les places dual intensives i processos de selecció:

L’alumnat decideix voluntàriament, si vol o no participar en el procés de selecció de les places disponibles.

1r curs
Sessió informativa sobre les places Dual intensives adreçades a l’alumnat de 1r curs. 12/03/26  18:20 h  Aula 3.5
Termini per respondre el Google forms i adjuntar la carta de motivació per participar en el procés de selecció de places dual intensives
22/03/26L’alumnat respon un qüestionari Google forms i adjunta en el qüestionari la carta on expressa i argumenta la seva motivació i interés en participar en el procés de selecció dual.
L’alumnat que opta per no participar en la selecció dual ha de lliurar la seva RENÚNCIA a el/la tutor/a
22/03/26
Reunió equip docent de 1r curs o representació. Procés de selecció FASE INSTITUT
08/04/26   15 h 2.6 Taller d’estilisme. Aspectes que es valoraran:

  • Rendiment acadèmic, que també inclou l’assistència i puntualitat.
  • Competències, com poden ser la responsabilitat, l’autonomia, la capacitat de treballar en equip, entre d’altres.
  • La carta de motivació.
La tutora dual comunica a l’alumnat participant, la resolució del procés de selecció FASE institut  (Per protecció de dades s’utilitzarà l’IDALU en aquesta comunicació)
23/04/25   Moodle / Aula 3.5  18:20 h 
Període de 48 hores per presentar al·legacions per escrit a la tutora dual, des de la data i hora de la comunicació a l’alumnat
27/04/26 Resolució en 48 hores de les al·legacions o reclamacions.
Selecció FASE EMPRESA
Un cop resolt el procés de selecció FASE institut, s’inicia el procés de selecció FASE empresa, iniciant les entrevistes de selecció en els centres de treball. La tutora dual proposa les candidatures a l’empresa. L’empresa decideix com dur a terme el seu procés de selecció, tot i que normalment consisteix en una entrevista on s’ha de portar el CV. Serà l’empresa qui decideixi finalment l’alumnat seleccionat.
2n curs A partir del mes de juny, juliol o setembre, segons hagi determinat l’empresa,  l’alumne/a inicia l’estada a l’empresa en règim intensiu, alternant a partir de l’inici de les classes de 2n curs del cicle, l’assistència a l’institut i a l’empresa fins assolir unes 900 hores, sempre assegurant que l’alumne/a es gradui com la resta del grup i essent compatible amb els terminis per presentar-se a les PAU. L’alumne a 2n curs no assistirà a les classes del mòdul de PROJECTE INTERMODULAR (6 hores setmanals).

RELACIÓ DURADA COMPENSACIÓ ECONÒMICA  SEGURETAT SOCIAL
Beca Formativa  (Signatura d’un acord formatiu entre empresa, institut i aprenent) En la beca, l’empresa decideix el calendari d’inici, el mes d’agost és de descans no remunerat en la beca. En tots dos casos s’han d’assolir 900 hores per certificar en FP dual en règim intensiu. BECA: 65% del SMI mensual del 2025 en proporció a una jornada entre 20 a 25 h setmanals (2% IRPF+ SS a càrrec becari)*El SMI mensual a jornada completa és de 1184€ i la SS a càrrec de el/la becari/ària és poc més de mig euro mensual. Alta a la SS com a BECARI: TRL: 986 Valor: 9939 al camp RLCE
Reducció 95% de les quotes SS establertes. Cost total mensual SS a càrrec empresa menys d’11€/mes.
Contracte de treball formatiu d’alternança (Signatura d’un acord formatiu i d’un contracte de treball) En el contracte s’estableix un calendari laboral que combina el treball (màxim el 65% de la jornada establerta en el còmput globat del contracte) i les classes (mínim un 35% de la jornada establerta del còmput global del contracte). És una relació laboral amb tots els drets i deures d’aquest tipus de relació. S’aplica el conveni col·lectiu i la normativa laboral. CONTRACTE: Mínim 100% del SMI de 2025 en proporció a la jornada efectivament treballada. La formació no es remunera. En tot cas, s’aplica el conveni col·lectiu del sector/empresa CONTRACTEAlta a la SS com a treballador/a.Bonificació 100%: Plantilla inferior a 250 treballadors. Bonificació 75%: Plantilla igual o superior a 250 treballadors
SMI: Salari Mínim Interprofessional       SS: Seguretat Social

L’alumnat seleccionat i que obtingui plaça dual intensiva, ha de disposar d’una documentació, que haureu de facilitar a la vostra tutora dual, a través d’un @, adjuntant la documentació en un únic PDF que contingui tots els documents i que el nomeneu amb el vostre nom i cognom:

  • DNI o NIE (vigent)
  • Document acreditatiu Número Seguretat Social
  • Document expedit per l’entitat bancària del número de compte (IBAN) i conforme sou titulars.

Aquesta documentació també l’haureu de facilitar a l’empresa.

A títol informatiu es faciliten les PLACES QUE LES EMPRESES VAN OFERIR A L’ALUMNAT DE LA PROMOCIÓ 24-26. Properament, es publicaran les places duals en règim intensiu de la promoció 25-27.

Són empreses molt diferents entre elles, però en general les uneix el compromís i la generositat d’una bona formació dirigida al nostre alumnat, la majoria cerquen futurs professionals per integrar a les seves plantilles. Podeu llegir amb deteneiment tota la informació i podeu clicar a sobre del nom de cada una de les empreses, per accedir a les seves webs.

PLACES PROMOCIÓ 24-26: El calendari és laboral i no escolar.

Marco AldanyVermend Group SL 3 places dual (beca formativa), en horari sempre compatible amb les classes. Inici  2 de juny de 2025, fins a finals de juliol, agost descans no remunerat, i setembre retorn fins assolir les 900 hores.HORARI PREVIST:- dilluns a dijous horari mati
– dijous és possible horari tarda
– divendres i dissabte mati i tarda
Potser es concreti un altre període per els dies que no tenen classe25 hores setmanals.REMUNERACIÓ MENSUAL BECA 25H SETMANALS: 481€ bruts (2% IRPF + una mica més de mig € mensual SS becari)
Saló Poble Nou (Chowa): Perfil de persona amb bona actitud i saber estar. Ha de tractar amb clientela d’alt nivell socio-econòmic, cal transmetre delicadesa, tranquilitat i tenir aptituds per estar en un ambient d’spa capil·lar, relax. Tenen 5 treballadors.  Rambla del Poble Nou, 133, de Barcelona. Saló carrer Marina: Perfil de persona dinàmica, amb moltes ganes d’aprendre, amb aptituds per treballar en equips grans i bones capacitats d’aprenentatge, donat que s’han d’aprendre molts protocols. Cal que faci la Higine capil·lar perfecte, i bé les aplicacions de color, pentinats i assecats com a mínim. Tenen 11 treballadors, amb 20 tocadors i zona barberia. Empresa on es treballa sempre en un bon ambient tot i ser molt gran. Es té molta cura de cada detall amb el client. És un centre amb molt de fluxe de clients. Treballen amb primeres marques; Sebastian, Wella,GHD, Morocanoil. C/Marina 101,  de Barcelona.
Casanova CasabelAcademia Premium Badalona 1 plaça dual (beca formativa), en horari sempre compatible amb les classes. Inici  2 de juny de 2025, fins a finals de juliol, agost descans no remunerat, i setembre retorn fins assolir les 900 hores.HORARI PREVIST:- dilluns a dijous horari mati
– dijous és possible horari tarda
– divendres matí i tarda
Potser es concreti un altre període per els dies que no tenen classeEntre 20 i 25 hores setmanals. Pendent de concretar.Remuneració mensual BECA en proporció a la jornada que s’estableixi: Oscilarà entre 385€ bruts (20 hores) i 481€ bruts (25 hores) en tots els casos 2% IRPF + una mica més de mig € mensual SS becari.
Alumnat amb perfil docent, bona actitud, comunicació verbal, responsabilitat, autonomia i experiència prèvia en el sector de la perruqueria. Es tindrà en compte si també té coneixements d’estètica. Academia Premium by Lídia Casanova en Badalona, escuela dedicada a la formación de Peluquería, Estética, Uñas, Maquillaje y Barbería, fundada en 1982.
Salon Pedralbes 1 plaça dual (beca formativa), en horari sempre compatible amb les classes. Inici  2 de juny de 2025, fins a finals de juliol, agost descans no remunerat, i setembre retorn fins assolir les 900 hores.HORARI PREVIST:- dilluns a dijous horari mati
– dijous és possible horari tarda
– divendres matí i tarda
– dissabte matíPotser es concreti un altre període per els dies que no tenen classe20 hores setmanals.REMUNERACIÓ MENSUAL BECA 20H SETMANALS: 385€ bruts (2% IRPF + una mica més de mig € mensual SS becari)
Perfil de persona amb bona actitud, responsable, amb bona comunicació i saber estar.
Weber Hair Salon 1 plaça dual (beca formativa), en horari sempre compatible amb les classes. Inici  2 de juny de 2025, fins a finals de juliol, agost descans no remunerat, i setembre retorn fins assolir les 900 hores.HORARI PREVIST:- dilluns a dijous horari mati
– dijous és possible horari tarda
– divendres i dissabte matí i tardaPotser es concreti un altre període per els dies que no tenen classe20 hores setmanals.REMUNERACIÓ MENSUAL BECA 20H SETMANALS: 385€ bruts (2% IRPF + una mica més de mig € mensual SS becari)
L’empresa valora un perfil de persona activa, amb bona actitud i capacitats d’aprendre. Ha de realitzar correctament les higienes capil·lars i els assecats. A la sessió de difusió es completarà la informació d’aquesta plaça. És un Saló petit, ben ubicat, estil perruqueria d’autor. Ubicat a la Plaça de les Corts 4 de Barcelona.Instagram: weberhairsalon.bcn

Fins aquí les places disponibles per la promoció 24-26.

Altres empreses que han ofert places duals en anteriors promocions: 

Salón Toro  CALVETFlagship S.L L’empresa valora que el/la candidat/a tingui una bona actitud i capacitats. Saló amb molta feina. Salón TORO va nèixer a l’any 1995, al carrer Calvet 60, de Barcelona, fruït de l’inquietut de tres professionals de la perruqueria; els germans Víctor, José i Eva Toro. A l’actualitat uns dels salons de referència a Barcelona. Disposa de 9 salons Wella Color Experts, 8 a Catalunya i 1 a Andorra.
TERRAM Perruqueria sostenible L’empresa valora que el/la candidat/a disposi d’una bona actitud, predisposició i que li agradi la professió. Perfil de professional que aposti per la cura del cabell i cuir cabellut més que per els canvis radicals de color. Com a complement, aniria bé que fos alumnat amb el CFGM cursat per tenir competencies de manicura i pedicura, tot i que no és imprescindible. Compromesos amb la salut i la bellesa del c. cabellut, cabell i pell, mitjançant la professionalitat, honestedat, innovació i sostenibilitat. Ubicats al carrer de Villarroel, 2  (08011) Barcelona.
ESCARPELFCARO Estilistes L’empresa valora que el/la candidat/a sigui jove que pugui relevar a les treballadores més antigues. Demanen bona actitud, ganes d’aprendre i millorar. Empresa familiar de barri però que ha crescut molt i atualment és un salò amb molta afluència de públic de tot tipus. Té 3 estilistes més 1 esteticista. El saló té un apartat amb botiga de productes professionals. Ubicació: (Saló Francesc Macià) Avinguda Francesc Macià, 21. 08921 Santa Coloma de Gramenet. També disposen del Saló Valldaura, ubicat al Passeig Valldaura, 186, 08042 Barcelona.
THE LAB BEAUTY STUDIO L’empresa valora que el/la candidat/a tingui una bona imatge, implicació i que vulgui crèixer amb ells. Saló que va nèixer fa 5 anys amb 1 treballador i ara són 5 estilistes i un ajudant avançat. Ubicació: C/ de Còrsega, 182, L’Eixample, 08036 Barcelona.
WEBER HAIR SALONWeb en construcció L’empresa valora que el/la candidat/a sigui una persona activa, amb bona actitud i capacitats d’aprendre, que realitzi correctament les higienes capil·lars i els assecats. Ubicació: Plaça de les Corts 4 de Barcelona.

________________________________________________________________________

Tant si sou una empresa, com si sou un/a alumne/a, us aconsellem que mireu el vídeo per entendre millor l’organització de l’FP dual en aquest cicle.

DOCUMENT DE SUPORT PER A USUARIS DEL SERVEI:
Si ets usuari del servei dual (empresa o alumne/a) pots demanar a el/la tutor/a dual del cicle, el document de suport: GESTIÓ DE L’ESTADA A L’EMPRESA EN ALTERNANÇA DUAL A L’INSTITUT SALVADOR SEGUÍ. En aquest material expliquem com s’organitza l’FP dual, calendari i condicions econòmiques, responsables del servei, tasques, enllaços a manuals i videos, entre d’altres informacions importants.

En cas de ser una empresa interessada en rebre informació sobre l’FP dual (pràctiques remunerades), pots demanar informació a la coordinació d’FP dual, a través del correu electrònic:  coordinaciofpdual@salvadorsegui.net

Desplaça cap amunt
Ves al contingut