L’AFA de l’institut Ribot i Serra

L’Associacio de Families d’Alumnes (AFA) és una associació sense afany de lucre formada per families tutors/es d’e alumnes de l’Institut Ribot i Serra amb una missió: construir a la millora de la qualitat del sistema educatiu i de les condicions d’escolarització de l’ alumnat del centre. El seu funcionament es basa en el diàleg i en la col·laboració amb els sectors de la comunitat eductiva,amb la finalitat de crear un vincle més estret entre les famílies i lìnstitut,sent la veu de les familíes de l’alumnat davant les administracions.

El seu funcionament es basa en el diàleg i en la col·laboració amb els sectors de la comunitat educativa, amb la finalitat de crear un vincle més estret entre les famílies i l’institut, sent la veu de les famílies de l’alumnat davant les administracions.

Podeu accedir a través del següent enllaç ( a través d’un dispositiu Android) a l’app on trobareu molta informació de l’institut i la nostra associació.

1. Qui som?

Totes les mares, pares i tutors/es d’alumnes de l’Institut Ribot i Serra que s’impliquen en la millora de la qualitat del sistema educatiu i de les condicions d’escolarització dels alumnes del centre i que en paguen la quota.

La Junta directiva: s’encarrega de la representació i la gestió diària de l’entitat de forma voluntaria i està formada per un grup de mares, pares i/o tutors/es d’alumnes de l’institut que són membres actius de l’AMPA

Representants de l’AMPA:

Presidenta: Ana María Calzada Castillo

Vocal 1:Celia Cuevas Amador

Vocal 2: Anca Lordache

Tu també en pots formar part…. (Enllaç formulari d’adhesió)

2. Funcions de l’AMPA

• Fomentar i facilitar la participació, relació i comunicació entre les famílies, la direcció i el professorat de l’escola.
  • Contribuir al govern del centre educatiu.
  • Representar les famílies al Consell Escolar del Centre i les institucions educatives.
  • Participació en festes de l’Institut (Carnestoltes, Castanyada, Sant Jordi…).
  • Organització i gestió d’activitats extraescolars que acompanyin i ajudin a l’alumnat amb els estudis, com estudi assistit d’ESO i Batxillerat, Anglès i Reforç de català o l’extraescolar de robòtica i pensament computacional que converteix l’aprenentatge de la programació en un joc.

Activitats Horari
Estudi assistit ESO (Grup1) Dilluns i dimecres de 16:00 a 17:00
Estudi assistit ESO (Grup2) Dilluns i dimecres de 17:00 a 18:00
Estudi assistit Batxillerat Dimarts de 17:20 a 19:20
Anglès (Grup 1) Dilluns i dimecres de 16:00 a 17:00
Anglès (Grup 2) Dilluns i dimecres de 17:00 a 18:00
Reforç Català Dimarts i dijous de 16:00 a 17:30
Robòtica Dimarts o divendres de 16:00 a 17:00

Les activitats extraescolars que es desenvolupen actualment a l’institut no tenen cost per les famílies a excepció d’Anglès, Robòtica i estudi assistit de Batxillerat que la matrícula és de 15€ (únic pagament), trobareu els fulls d’inscripció a consergeria. Totes estan subvencionades en un 80% per l’AMPA a través del suport de l’ajuntament de Sabadell per a l’organització i realització d’activitats extraescolars 2020-2021.

• Potencia les formacions dirigides a mares, pares i  tutors/es d’alumnes de l’Institut Ribot i Serra per acompanyar i facilitar eines per encara els reptes de la tasca educativa, com aquests:
    • El programa Tàndem Família-Escola organitzat per l’ajuntament de Sabadell, que té com a objectiu enfortir la comunitat educativa, establint lligams més estrets entre els centres educatius i les famílies, impulsa activitats formatives en línia, de temàtiques diverses.
    • Els Tallers d’AFEX i Casa Àsia, famílies en xarxa tallers: en què l’alumnat fa voluntariat acompanyant i educant a mares, pares i tutors/es d’alumnes de l’Institut. Aquest any centrat en l’aprenentatge de Català i castellà).

3. Les quotes

Les quotes dels i les socies són les que mantenen la possibilitat de fer activitats extraescolars, la quota actual és de 3€ annual (inclosa en la matrícula) i permet participar de les activitats subvencionades.

• A on ens pots trobar… (Com pots contactar amb nosaltres)

ampa@ribotiserra.cat

Whatsapp: 679533989

4. Reunions

1. Reunions mensuals dels membres de l’AMPA, equip directiu del centre (coordinadora pedagògica) i coordinador d’activitats extraescolars (instituts oberts).
    2. Consell escolar trimestralment

5. Guies i procediments de la Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes d’Ensenyament Secundari de Catalunya (FAPAES).