VISITA DE L’AULA NATURA: UN TALLER PER CONÈIXER I TOCAR RÈPTILS I ALTRES ANIMALS

Des de fa unes setmanes, els alumnes de 1r d’ESO estan treballant els éssers vius de la Tordera. Un dels principals problemes que pateix aquest ecosistema, és la introducció d’espècies invasores que, de mica en mica, van desplaçant la fauna i la flora que hi habita.

Aula Natura és una empresa que es dedica a donar a conèixer el món animal a les escoles, treballant el contacte directe dels alumnes amb les diferents espècies que porten al centre, com ara tortugues, serps, granotes, camaleons, taràntules, etc.

Un dels objectius més importants del taller és conscienciar als nois i les noies de que aquests animals no són de companyia. Si hem comprat alguna  espècie exòtica com les que ens mostren, és molt probable que, a la llarga, ens cansem de tenir-la a casa. No són pocs els que pensen que el millor és deixar-la lliure a la natura, desconeixent els efectes devastadors que pot ocasionar l’abandonament d’ una espècie en un hàbitat que no és el seu.

El taller va ser tot un èxit i els alumnes van gaudir de valent escoltant i tocant tots els animalons que van dur.

Una activitat interessant i molt recomanable per millorar el coneixement  del món animal i els efectes que sobre la biodiversitat pot suposar la  moda de comprar espècies exòtiques.