L’institut a les IX Jornades de Memòria Històrica

Les Jornades de Memòria Històrica, que organitza l’Ajuntament de Santa Maria de Palautordera, han tingut enguany com a tema el primer franquisme (1940-1950). L’alumnat de batxillerat de l’INS Reguissol hi ha participat a través de dues línies d’investigació i treball. Per una banda, els alumnes de 2n dels darrers dos cursos van realitzar l’activitat Històries de vida, centrada en el recull per escrit i documental de testimonis històrics. Per una altra banda, els alumnes de 1r de la matèria de Cultura audiovisual han enregistrat entrevistes en vídeo a alguns dels testimonis. Divendres 17 per a l’alumnat de batxillerat i dissabte 18 per al públic en general, a la Sala La Quadra, han tingut lloc dues projeccions del reportatge, acompanyades de taules rodones i ponències sobre el primer franquisme. Aquestes ponències han comptat amb la participació de la professora de l’institut que és impulsora de tot el projecte, la Sònia Abras Vila.