I tu, ja saps quina és la teva petjada ecològica?

L’alumnat de Biologia de 4t d’ESO està treballant la sostenibilitat del planeta i ha determinat quina és la seva petjada ecològica, això és, la superfície ecològicament productiva que cal per generar els recursos consumits, així com la necessària per absorbir els residus que genera.

La petjada ecològica varia considerablement entre els països. Mentre que Aràbia Saudita presenta una petjada ecològica de 10,68 hectàrees per persona (ha/p)  i Qatar de 10,51 ha/p,  trobem països com Haití amb 0,68 ha/p, Afganistan  amb 0,62 ha/p o Bangla Desh amb 0,62 ha/p.  A Catalunya, la petjada ecològica es situava, el 2007, en 3,83  ha/p.

Per determinar a nivell individual quina és la petjada ecològica, l’alumnat ha consultat el web: https://www.footprintcalculator.org/home/en. La superfície de l’habitatge, el consum elèctric, els desplaçaments i el tipus d’alimentació són alguns dels factors més determinants en el càlcul de la nostra empremta ecològica.

Els resultats obtinguts evidencien la necessitat urgent de conscienciar-nos si volem construir, entre tots, un planeta sostenible.