25 de novembre: recomanacions lectores

Tots els dies de l’any són bons per tenir present el primer article de la Declaració Universal dels Drets Humans: “Tots els éssers humans naixem lliures, amb els mateixos drets i amb la mateixa dignitat. Com que tenim raó i consciència, ens hem de tractar sempre amb respecte”. http://www.amnistiacatalunya.org/edu/docs/nu-dudh-senzilla.htm

Però com que les notícies ens demostren dia a dia que encara estem lluny d’aconseguir aquesta igualtat, aquest 25 de novembre va ser declarat el Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones.

Des de la biblioteca del centre us volem recomanar uns quants títols que trenquen amb  els estereotips patriarcals de vegades massa presents en la nostra societat.

La primera recomanació és un llibre de la Frida Nilsson, autora del llibre Pirates a la mar de Gel on ens conta la història de la Siri, una noia valenta que s’enfronta al capità Capblanc per tal d’alliberar la seva germana Miki que ha estat segrestada pels seus pirates.

“Aquesta història tracta de la meva aventura a la mar de Gel. Va ser a mitjan novembre. Jo acabava de fer deu anys i les balenes decansaven a la nostra badia. Els dolls d’escuma que brovallen dels seus lloms lluents semblaven núvols i, a l’horitzó, feia dies que ens sotjava la boira, tan espessa com blanca i bonica. “

La segona recomanació es tracta d’un llibre de l’autor nº 1 en vendes al Regne Unit, David Walliams que forma part de la col·lecció “La increïble història de…” i que porta per títol El noi del vestit. Es tracta d’una història d’humor i aventures en la qual el protagonista, en Dennis s’ha d’enfrontar a l’abandonament de la mare i a un pare que no vol saber res de sentiments. A l’escola és molt popular entre els seus companys per l’habilitat que té jugant al futbol com a davanter de l’equip. A l’aula de castigats de l’escola coneix la Lisa, la noia més guapa de l’escola amb la qual compartirà un secret: t’atreveixes a descobrir-lo?

El Vermell mola de Lucía Zamolo és la tercera recomanació que us volem fer. Es tracta d’un llibre molt útil a cavall entre el diari personal i la novel·la gràfica en el qual l’autora intenta trencar tòpics i crear una nova cultura al voltant de la regla i els prejudicis que desperta i ha despertat al llarg de la història.

“No hi ha al món cap altre verí tan nociu com el flux menstrual” es va atrevir a afirmar Paracels cap a finals del segle XV. I sembla que per a algunes persones això continua essent així.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *