Sortida al Montsianell

El dimecres 16 i dijous 17 de febrer l’alumnat i professorat de primer d’ESO van realitzar una sortida al Montsianell acompanyats pel professorat i alumnes del cicle formatiu de grau mitjà “Guia en el medi natural i de temps de lleure”.

El Montsianell, tot i la seva baixa alçada (292 m), és un molt bon mirador del Delta de l’Ebre, bona part de les comarques del Montsià i el Baix Ebre, del massís dels Ports i de les serres properes com la mateixa serra de Montsià, la de Les Veles i la Cardó-Boix. Al cim del Montsianell hi ha instal·lada una gran escultura d’un sagrat cor que va fer col·locar la propietària de la finca en memòria del seu marit.

La pujada va començar a les 9h des de l’Institut. Després de creuar la ciutat i amb l’ajuda de la policia local per a creuar la carretera, es va arribar a una finca de tarongers a on comença una suau pujada amb alguns curts plans per a descansar. Es tracta d’un sender molt definit, sense cap dificultat per a seguir-lo amb una petita dificultat al final, a on els nostres alumnes van haver de grimpar una mica (res de l’altre món) amb l’atent suport del professorat i alumnes en pràctiques del cicle.

Un cop al cim i després de agafar forces amb entrepans, fruita, beguda i algun dolç, vam començar la tornada cap al centre, prèvia parada a l’Ermita del Montsià. L’arribada va ser cap a les 14h, sense incidents, amb cares de satisfacció i alguna que altre una mica fatigada. En resum, una bona experiència a la natura després d’aquests temps difícils de confinaments que, sens dubte, caldrà repetir.