L’alumnat del Batxillerat d’arts plàstiques participa en un taller amb la il·lustradora Elisa Arguilé.

El dijous 25 de març, l’alumnat del Batxillerat d’arts plàstiques del centre va participar en un taller d’il·lustració impartit per Elisa Arguilé.

Aquesta artista va estudiar Belles Arts a la Universidad Complutense de Madrid, cursant l’especialitat de gravat i va treballar durant un temps com a muralista i escultora. Als inicis del segle XXI comença el seu treball en el món de la il·lustració de llibres infantils assolint el 2007 el Premio Nacional de Ilustración amb el llibre Mi familia, de Daniel Nesquens. Actualment combina el seu treball com a editorialista, il·lustradora i tallerista.

Elisa es va presentar als assistents al taller amb molta cordialitat. Va mostrar una actitud propera que va propiciar el joc i l’exploració.

El taller desenvolupat a 2n de batxillerat es va centrar en el poder de les lletres i la possibilitat de convertir-se en dibuixos. Cada persona va retallar les lletres del seu nom i va buscar noves paraules amb aquestes lletres; seguidament cadascú va crear una imatge amb la forma de les lletres i va inventar una endevinalla.

Al taller desenvolupat a 1r de batxillerat, la il.lustradora va repartir dos textos, un molt concret i l’altre amb moltes interpretacions possibles. L’alumnat va fer un dibuix de la segona proposta, encara que mitja classe després d’una atenta lectura no tenia opció a tornar a mirar el text. Aquest aspecte va posar de manifest com la imaginació a vegades és més lliure quan no està tant pendent de les paraules.

Prèviament a aquesta visita, l’alumnat del batxillerat d’arts plàstiques havia treballat il·lustrant uns textos que reflexionen sobre l’ús que es fa al segle XXI de les noves tecnologies i que serviran per a confeccionar l’agenda del centre del proper curs. A la última part de la sessió, van poder mostrar els seus treballs  a la il·lustradora que va destacar el caràcter i el talent que hi havia en molts dels treballs realitzats.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *