Alumnes de 4rt es converteixen en arqueòlegs durant dos dies

DSC_0060Imatge dels alumnes excavant al Collet

CAMI BRATIANU

El passat dijous dia 4 de maig a les 12:45, els alumnes varen assistir a una xerrada sobre què és l’arqueologia a la polivalent.

Després d’aquesta xerrada una trentena d’alumnes es varen presentar voluntaris amb la col·laboració de l’Institut de Recerca Històrica i el Laboratori d’arqueologia i prehistòria de la UdG per participar en l’excavació d’un jaciment romà situat a la Vil·la del Collet juntament amb la seva professora, la Sara de Haro.
En l’actual campanya, hi participen estudiants de postgrau i màster de la Universitat de Girona dirigits per Lluís Palahí.

L’excavació tindrà lloc entre els dies 8 i 11 de maig (dilluns a dijous ) de les 16:00h a les 18:00h, i per tal de que tots els alumnes gaudeixin de l’experiència al 100%, els trenta alumnes estaran dividits en dos grups de 15, de tal manera que cada grup podrà participar en l’excavació un total de dos dies.

L’objectiu d’aquesta activitat és apropar als estudiants al món de l’arqueologia i al treball de camp, però sobretot acostar-los al seu patrimoni, perquè el valorin i aprenguin a protegir-lo i conservar-lo.

Cal que dir que els feia molta il·lusió quan trobaven alguna tessel·la (Petita peça cúbica de marbre, de terra cuita, de vidre, etc., que forma part d’un mosaic.)

Si voleu veure’n més imatges, visiteu el nostre blog:  Arqueòlegs per uns dies