Tallers de prehistòria a 1r d’ESO

Podeu veure fotos dels tallers AQUÍ.

Ahir dimarts, l’alumnat de 1r d’ESO va estar treballant la prehistòria a partir d’uns tallers que van venir a fer-nos a l’institut. El taller estava organitzat en quatre espais, dedicats a aspectes concrets: fris cronològic, foc, eines i antropologia física (esquelet humà). Cada grup-classe estava dividit en grups de cinc persones per a realitzar les diferents activitats.

En el primer taller, han après que les restes més antigues sempre es troben a més profunditat que les més modernes. L’activitat consistia a situar en un fris cronològic -organitzat en les diferents etapes de la Prehistòria (Paleolític, Neolític i Edat dels Metalls)-, les eines, ornaments personals com collarets, objectes artístics (escultures) i els homes que les van realitzar.

En el segon espai, dedicat al foc han practicat l’encesa de foc, a partir de materials emprats a la Prehistòria (sílex, pirita, bolet de soca i niu d’herba seca). Molts ho han aconseguit!.

En el tercer espai han identificat les diverses eines del paleolític, el material de què estan fetes, les tècniques de fabricació i la seva funcionalitat. També han utilitzat algunes d’aquestes eines en diverses tasques: fer forats per cosir pells, per exemple.

En el quart espai, el de l’antropologia física, els han ensenyat els diversos ossos de l’esquelet humà i han après a identificar si es tractava d’un individu femení o masculí, jove, adult o vell i l’alçada que devia mesurar aquest individu.

Amb aquestes activitat, organitzada per la professora de ciències socials Sara De Haro, es pretén que l’alumnat aprengui d’una manera significativa i vivencial.

1. Colonicus

Sabeu que hi ha un museu a Calonge amb les restes que van trobar a diferents indret i coves la Colla del Museu?