Projectes de l’àmbit científic-tecnològic a 3r AO

Aquest trimestre a 3r ESO amb el grup d’Aula Oberta hem fet una prova pilot treballant per projectes transversals amb les assignatures de Física, Química, Biologia i Tecnologia. L’alumnat en grups reduïts ha creat des de zero un Projecte propi de ciències sobre un tema que ells han escollit personalment.

Els set grups s’han interessat per: l’ADN humà, els volcans, els ecosistemes, el cervell humà, el pèndol, el sistema digestiu i el magnetisme. Sobre aquest tema cada grup ha fet una recerca d’informació per a redactar un marc teòric. Seguidament, amb tota la informació recopilada han construït amb les seves pròpies mans una representació del projecte. Han utilitzat les impressores 3D per fer una reproducció a escala real del cervell humà. Finalment, han fet una presentació davant dels companys de classe per a compartit els coneixements adquirits. L’experiència ha estat tot un èxit de treball en grup, autoaprenentatge i motivació.