Els alumnes de Comunicació audiovisual reben la visita del cineasta Antoni Martí

L’alumnat de Comunicació audiovisual de 1r de batxillerat rebia la visita, el 14 de març, del cineasta i documentalista Antoni Martí Gich, que els va mostrar com eren les cintes de 35 mm, 16 mm, 8 mm i Super 8 amb què es filmava o es rodava fa anys. A més, va fer un breu recorregut pels pioners del cinema amateur, que el 2023 celebrava el seu centenari, mitjançant el passi i comentari d’alguns curtmetratges o pel·lícules. Aquest taller complementa la formació que han rebut aquest segon trimestre sobre cinema.

Els alumnes observen antigues cintes de gravació. Foto: I.C.
Fotograma de l’inici de la pel·lícula ‘Érase una vez’, de Joan Llobet Prunés.

Durant la sessió vam poder visionar el següent material:

Antoni Martí va plantejar als estudiants que gravessin els seus avis o àvies mentre els explicaven com van viure la seva infància i joventut. Es podria obtenir així un valuós document retrospectiu sobre el passat. A més, la proposta podria ser vàlida per enfocar els Treballs de Recerca de batxillerat (TdR).