ALUMNES I PROFESSORS GRECS DEL PROGRAMA ERASMUS VISITEN PINEDA

La darrera mobilitat del projecte Erasmus que hi havia programat amb els nostres alumnes Erasmus, és la que han fet els nostres socis grecs de Komotini.

La seva estada ha durat des del 6 de maig fins al 13 de maig. Al llarg d’aquesta setmana han fet diverses activitats relacionades amb la nostra cultura i el projecte científic que han estat desenvolupant durant 18 mesos.

El dilluns dia 8 van aprendre a fer les primeres passes d’una sardana, van tenir un esmorzar típic català i van ser rebuts per l’alcalde a l’ajuntament. En acabat, van fer un petit recorregut pel poble.

El dimarts dia 9, van fer una visita al jardí botànic Mar i Murtra de Blanes, així com una petita visita a la mateixa població i una observació de l’ecosistema de la delta del Tordera.

El dimecres dia 10, van fer un tractament de dades i un estudi del comportament de les plantes per poder arribar a conclusions. També van visitar el centre i van poder comprovar com es duen a terme algunes classes en un centre com el nostre on bàsicament treballem amb ordinadors.

El dijous dia 11, van visitar el Camp Nou del Barça i el Museu de Ciència CosmoCaixa. Allà van tenir una xerrada especialment en anglès per explicar-los com funciona la sostenibilitat dels boscos. Com a exemple van veure amb detall el bosc inundat del mateix museu.

El divendres dia 12, van fer les presentacions, en anglès, dels projectes explicant cada grup de treball les seves conclusions. El projecte que tenia com a eix principal l’estudi del consum d’aigua en plantes de baix consum d’aigua (xeròfites) i ha culminat amb l’exposició dels resultats per explicar cada grup les seves gràfiques i la relació amb el consum d’aigua de les plantes. En acabar la presentació, es va fer la “plantada” simbòlica de plantes de diversos tipus, bàsicament de baix consum d’aigua en un jardí vertical nou. Aquest jardí commemorarà aquest estudi i en deixarà testimoni per futures generacions d’estudiants.

Finalment, es van lliurar els diplomes d’assistència i es va tancar el comiat amb una fideuada per professorat i alumnes Erasmus.

Esperem haver pogut fer una bona feina i que aquest treball serveixi en un futur com a referència de moltes recerques que els nostres alumnes ben segur faran més endavant, bé com a estudiants i qui sap, si com a veritables científics de recerca.