Resultats del Projecte DESKcohort

3434A principis del curs passat 19-20, l’institut Pere Barnils vam participar en un projecte impulsat des de la UManresa (UVic-UCC) juntament amb el Departament d’Educació, el Departament de Salut, el Centre d’Estudis Epidemiològics sobre les Infeccions de Transmissió Sexual i Sida de Catalunya (CEEISCAT) i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), anomenat projecte DESKcohort.

La DESKcohort pretén fer un seguiment al llarg del temps dels joves de la Catalunya Central, monitoritzant aspectes socials, de salut i tots els seus determinants, donant eines als centres educatius i a les institucions per conèixer les necessitats dels i les adolescents del territori.

Aquest estudi es va fer mitjançant un qüestionari informatitzat administrat a l’alumnat de 2n i 4t d’ESO, així com 2n de batxillerat i últim curs de CFGM a tots els centres educatius del territori que hi varen participar el curs 2019-2020, i està previst que es repeteixi cada 2 anys, permetent així fer un seguiment dels i les joves al llarg d’almenys 6 anys.

La setmana que ve es farà la presentació dels resultats. La jornada es durà a terme el dijous 25 de març a les 17 hores, en format online, i serà retransmesa en directe pel canal de Youtube de la Fundació Universitària del Bageshttps://www.youtube.com/c/UmanresaCat.

Adjuntem en el correu el programa de la jornada, on a part de presentar els principals resultats del projecte, també es durà a terme una taula rodona per comentar intervencions i programes en adolescents en l’àmbit escolar i en l’àmbit de la salut pública.

La jornada no requereix inscripció prèvia, simplement s’ha d’entrar al canal de Youtube de la universitat.

Us animem a assistir a la jornada, ja que creiem que pot ser de gran rellevància i esperem que pugui aportar recursos i eines a la vostra tasca docent.