AFA

Associació de Famílies d’Alumnes

• Som les famílies de l’Institut Pere Barnils.
  • Treballa conjuntament amb l’equip de professionals i les diferents administracions públiques (Ajuntament, Consell Comarcal i Departament d’Educació) vetllant pel bon funcionament de l’institut.
  • Actualment totes les famílies estan associades. Això ens permet gaudir dels serveis i de les activitats que l’AFA promociona.
  • Serveix de canal de comunicació entre les famílies i l’institut.
  • Es responsabilitza de la socialització de llibres.
  • Dona suport a les activitats del centre: Sant Jordi (concurs literari), concurs fotomates, etc.
  • Dona suport al centre per a l’adquisició de material educatiu.
  • Finança alguna millora del manteniment de l’institut.
  • I……. molt més!

L'Assemblea és l’òrgan de govern de l’AMPA on participen tots els socis. És el lloc de reunió per intercanviar i obtenir informació, establir contactes, complir amb els estatuts pel que fa a l’obligació dels òrgans directius de rendir comptes de la seva gestió als socis.

La tria i renovació de la junta directiva, la modificació dels estatuts i l’aprovació del pressupost anual són algunes de les tasques que s’han de fer en l’assemblea.

L’assemblea s’ha de reunir en sessió ordinària, com a mínim, un cop l’any.

La Junta Directiva és l’òrgan que coordina el funcionament de l’AMPA. Entre d’altres, la Junta vetlla perquè es compleixin els objectius definits en els estatuts, posa en pràctica les decisions de l’assemblea, organitza les activitats, realitza la memòria d’activitats, administra econòmicament l’associació i la representa davant l’opinió pública.

La participació esporàdica també és possible.

La Junta Directiva és l’òrgan que coordina el funcionament de l’AFA.

Entre d’altres, vetlla perquè es compleixin els objectius definits en els estatuts, posa en pràctica les decisions de l’assemblea, organitza les activitats, realitza la memòria d’activitats, administra econòmicament l’associació i la representa davant l’opinió pública.

La Junta: ens reunim el segon dimarts de cada mes a les 19:30h.

El primer dilluns de cada mes, ens reunim amb l’equip directiu del Centre.

Si es poguessin fer COMISSIONS, aquestes es reuneixen en funció de les necessitats i, periòdicament, un representant de cada comissió aniria a les reunions de coordinació.

PARTICIPA!!

iEduca és el canal de comunicació entre les famílies, la Junta de l’AFA i el centre (tutor/equip directiu).

També, a través del correu electrònic : afaperebarnils@gmail.com

Comissions

• Reduir el cost de l’adquisició dels llibres.
  • Educar en el respecte pel “material comú”.
  • S’està treballant en la millora del sistema de socialització i com implicar més al propi alumnat i les famílies.
  • Vetlla pel manteniment de l’equilibri pressupostari
  • Millora contínua de la comunicació i control amb els diferents agents que hi intervenen: serveis socials municipals, centre, etc
  • Dona suport al centre, a les famílies i a l'alumnat..
  • Es voldria treballar en la mediació i a l’acció tutorial com a mecanismes de prevenció i resolució de conflictes.
  • L’òrgan de govern de l’institut, amb participació de tota la comunitat escolar (professorat, famílies, alumnes, personal no docent i ajuntament).
  • Aprovar la planificació de les diferents activitats de l’institut, de fer el seu seguiment i avaluació. En general, ha de Vetllar pel bon funcionament del centre en tots els seus aspectes.
  • La representant de l’AFA és la Mònica Toll Sala.
  • Els membres representants de les famílies són escollits per votació.

Participem a:

• Taula de Cooperació i Solidaritat de Centelles.
  • Comissió de participació en la programació de l’oferta educativa a Centelles.
  • Centelles famílies