Presentació pública de Treballs de recerca a l’institut Pere Barnils de Centelles

Des que es van començar a elaborar, l'institut Pere Barnils, amb la col·laboració de l'Ajuntament de Centelles i últimament també d'altres municipis com Aiguafreda i Balenyà,   ha volgut divulgar l'elaboració d'aquests treballs de batxillerat. Per això,  anualment s'organitza una presentació pública d'una selecció dels millors treballs de l'alumnat de 2n de batxillerat del centre. És una excel·lent mostra del treball d'investigació de futurs estudiants universitaris i, alhora, un reconeixement pel seu esforç i per l'interès despertat.

Aquest any va tenir lloc el passat  19 de març, a la sala d’actes del centre i amb una important presència de públic.  Més de 60 persones (alumnes companys, professorat, famílies, amics, públic en general, amb la presència així mateix de dos alcaldes -Balenyà i Centelles- i de tres regidors d’educació -Aiguafreda, Balenyà, Centelles-) van assistir-hi. Després de la presentació de l’acte a càrrec de l’alcalde de Centelles, Miquel Arisa, i del director del centre, Joan Brussosa, es van anar exposant cada un dels treballs:  Estudi de l’atur a Centelles, per Maria Font i Cristina Puigdomènech; Estudi de la reducció del nitrogen en les dejeccions porcines mitjançant l’alimentació,  per Laia Nadal i Bernat Prat; L’impacte emocional de les malalties, casos reals i intervenció del personal sanitari, per Marta Parella;  El servei en el tennis. Estudi de l’ensenyament d’aquest cop en alumnes d’iniciació,  per Miquel Salvans;  Evolució urbanística de Centelles (de 1940 a l’actualitat), per Aina Molist. Els professors tutors de cada treball van fer una breu presentació cada vegada.

Val la pena d’afegir que els dos treballs de tema més local, el de l’atur i el de l’evolució urbanística es poden consultar a la biblioteca de Centelles.

[Les fotos són gentilesa de les Edicions El Portal, de Centelles]