L’alumnat de 1r d’ESO visita Camadoca per aprendre i gaudir de la Natura

L’alumnat de 1r d’ESO ens explica el que van aprendre a la sortida a Camadoca:

“El passat dijous 27 de maig vam  fer una sortida a Camadoca, un centre que es dedica a la recuperació i conservació de la fauna autòctona. Per exemple, tenen cura d’animals salvatges que han estat domesticats i posteriorment abandonats i han perdut la seva capacitat de supervivència a la natura, com eriçons, lloros, un duc nival… També d’altres que han estat ferits i són irrecuperables, com cigonyes, gaigs, serps…

A més a més, donen visibilitat als problemes que ocasionen les espècies invasores. Vam esbrinar que els crancs senyal (vinguts d’Amèrica) provoquen una malaltia als crancs autòctons i es mengen les nàiades, unes petxines de riu. Fins i tot vam veure tortugues de Florida, les quals la gent té com a mascotes i quan se’n cansen se’n desfan alliberant-les al medi. És llavors quan provoquen problemes a les autòctones. Per aquestes tortugues i altre espècies és necessari que ens responsabilitzem al 100% de les nostres mascotes.

Si voleu saber més coses sobre Camadoca cliqueu aquí http://adeffa.cat/“.

Alumnat de 1r d’ESO