8 de març: l’Institut conmemora el dia de la dona

El dia 8 de març és el dia per visualitzar la desigualtat de gènere i per reivindicar la lluita per la igualtat de drets per a les dones. A l’Institut Pere Barnils s’han dut a terme diferents activitats recollides per nivells.

A 1r ESO a les hores de tutoria s’ha parlat sobre l’origen d’aquesta data i s’ha fet una reflexió al voltant d’aquest dia reivindicatiu. Després, l’alumnat ha omplert un targetó violeta amb els seus referents femenins i amb desitjos de millora en matèria d’igualtat i ho han penjat a l’alzina d’un dels patis, conformant un arbre dels desitjos.

A 2n ESO les dues últimes hores s’ha organitzat una lliga de futbol i altres esports amb equips mixtes que s’han dut a terme a la pista i al pati principal.

A 3r i 4r d’ESO han demanat adherir-se a la convocatòria de vaga, exercint el seu dret de reunió a l’institut; l’alumnat ha preparat unes xerrades i un taller de pancartes que s’han creat al pati de l’alzina i han acabat les sessions amb una penjada a diferents punts de l’Institut.

Ha estat un matí en el qual s’ha vist la implicació de l’alumnat per evitar els estereotips de gènere i les desigualtats i a on, juntament amb el professorat, han posat una mirada cap al futur basada en la coeducació.