4t ESO. LA GIOCONDA

En iniciar el curs, els alumnes que es van agrupar al quart curs de secundària en l’Optativa de Visual i Plàstica es van trobar amb nous companys i nous reptes artístics als quals fer front. En aquest cas, la proposta de reinterpretar La Gioconda de Leonardo da Vinci, va suposar en un principi per a la classe, un repte aparentment impossible d’assolir, però pensant en la màgia de la cooperació res és impossible.

Així, prenent per referència el quadre original, es va fragmentar en diversos trossos l’obra, assignant a cada alumne un fragment, el qual es treballaria al llarg de dues sessions amb la tècnica del carbonet. Mentre es feien proves i esbossos, els alumnes anaven buscant als companys que treballaven els fragments dels volants per tal de posar-se d’acord per encaixar les formes i les tonalitats del carbonet.
Finalment, amb el suport i les aportacions de tots els alumnes, es va poder construir de forma cooperativa una obra mestra que pensant-la de forma individual, ningú creia poder-la realitzar. Tots els alumnes van aportar el seu toc artístic per construir el resultat que es pot veure en aquesta imatge.