Sortida a Elna, Argelers i Cotlliure

Els grups de primer de batxillerat de l’institut Font del Ferro han fet una sortida, el dijous 16 de juny, als escenaris més importants del llibre La maternitat d’Elna, de la historiadora Assumpta Montellà, que aquesta vegada no ens ha pogut acompanyar per raons d’agenda.

La ruta literària d’aquest any ha comptat amb la lectura de fragments de l’obra a càrrec d’alumnes. Al matí hem recordat la tasca humanitària d’Elisabeth Eidenbenz al capdavant de la maternitat d’Elna, tot seguit hem visitat l’espai on es va emplaçar un camp de concentració per a exiliats a la platja d’Argelers i, finalment, hem estat al cementiri de Cotlliure, a la tomba del poeta Antonio Machado, que l’any 1939 va emprendre el camí de l’exili amb milers de refugiats més que fugien de les tropes franquistes.

Un temps de lleure pels carrers de Cotlliure, davant del mar, ha completat la jornada. Un bon acabament de curs per una promoció d’alumnes extraordinària, tant acadèmicament com humanament.