Sant Jordi 2023

Avui 21 d’abril a l’Institut Font del Ferro hem gaudit de la celebració de Sant Jordi.

Durant la primera part del matí, s’han celebrat diferents gales i la cerimònia de lliurament de premis del concurs literari. L’alumnat ha pogut gaudir del poema Tant si baixes la vista vers la immunda de Francesc Vicent Garcia, conegut com el Rector de Vallfogona, amb motiu dels 400 anys de la seva mort. S’ha fet la lectura del poema en diferents idiomes. Després, hem gaudit d’audicions musicals per a tots els cursos i, els de 2n d’ESO ens han ofert una coreografia basada en un preludi de Bach que havien treballat a classe. Alguns alumnes de 1r de batxillerat ens han recitat El pi de Formentor de Miquel Costa i Llobera. L’alumnat del centre ha estat l’encarregat de recitar, d’actuar i de preparar tot el necessari per a la celebració d’aquesta festa.

Després del pati, hem guarnit el poble amb la ja tradicional plantada de poemes. Al llarg de tota la setmana l’alumnat ha elaborat flors i ha escrit poemes a l’interior en diferents idiomes. Aquestes flors s’han plantat a la plaça de les Valls d’Ax.

Alhora, participants dels servei comunitari “Som Grans”, han anat al Geriàtric de Palafolls a fer una visita. Han obsequiat als seus companys de servei amb una rosa i un petit recital. Els usuaris també ens han recitat uns poemes molt emotius.

Des de l’institut desitgem a tothom una bona diada de Sant Jordi!