Networking Odisseu 2023

La Coordinació Territorial  de Joventut de les Terres de l’Ebre i el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural a través dels seus grups Leader i l’Ateneu Cooperatiu de les Terres de l’Ebre en col·laboració amb l’Institut de l’Escola de Capacitació Nauticopesquera, IES Alfacs i l’IEPACC organitzem per al proper divendres, 27 d’octubre, a la Sala d’Actes de l’Escola de Capacitació Nauticopesquera a l’Ametlla, una nova edició del Networking Odisseu.

El Networking Odisseu, ofereix un espai on donar a conèixer les oportunitats d’ocupació que hi ha al nostre territori, principalment a la gent jove, per a propiciar noves contractacions i fomentar l’emprenedoria i evitar així, entre altres, la pèrdua de talent emergent i conseqüentment el despoblament de les zones rurals o més allunyades de les grans ciutats.

En aquesta ocasió, la trobada plantejarà l’estat de la qüestió del sector marítim a les nostres terres. Per fer-ho, la jornada tindrà dues parts diferenciades, una primera de presentacions i taula rodona participativa on es podrà conèixer i abordar el món del mar des de les perspectives de casos d’èxit en relleu generacional, emprenedoria o gènere, entre d’altres.

En la segona part, l’alumnat dels diferents centres participants, s’enfrontaran a una dinàmica de resolució dels reptes que es plantegin a la Taula de la primera part que afavorirà la coneixença i creativitat dels i les joves, de la mà de CEO Xavier Verdaguer.

Esperem comptar amb la vostra participació i entre totes fer d’aquest Networking una jornada productiva i de futur per a les Terres de l’Ebre.

Divendres, 27 d’octubre a l’Escola de Capacitació Nauticopesquera de Catalunya,

L’Ametlla de Mar

9:00 Rebuda i mostra dels centres (Escola Nauticopesquera de Catalunya, IEPACC i Institut Els Alfacs).

9:30h  Presentació institucional a càrrec de:

• Sergi Tudela Casanovas, Director general de Política Marítima i Pesca Sostenible. Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural.
  • Laia Gòmez, Coordinadora territorial de joventut a les Terres de l’Ebre
  • Marc Poy. Coordinador tècnic de l’Ateneu Cooperatiu de Terres de l’Ebre.

9:45h  Reptes del món marítim. Presentació amb:

• Projecte Odisseu. Rubén Alegria, gerent del GAL del Baix Ebre i el Montsià
  • Galp del Mar. Joan Alginet, gerent del GAL Terres de l’Ebre
  • Escola Nauticopesquera. Feliu López, Director Gerent de l’Escola de Capacitació Nauticopesquera de Catalunya

10:00 El mar a Terres de l’Ebre; un món de possibilitats. Taula rodona amb empreses del sector amb:

• Íngrid Bellauví. Capitana de marina mercant i docent a l’Escola de Capacitació Nauticopesquera de Catalunya.
  • Carmen Portals. Empresa Cademar, aqüicultora.
  • Eli Bonfill. Oceanógrafa, instructora de buceig, divulgadora científica i sòcia de l’empresa Plàncton Diving.
  • Joan Manel Sanz.
  • Benito . Pescador jubilat i membre actiu de la junta directiva de la Cooperativa d’Armadors de La Ràpita.
  • Àngel Cornet. Director Tecnic de Tallers Cornet.
  • Marta Rodríguez. Responsible de RRHH del Grup Balfegó.

Modera: Òscar Messeguer.

11:00 Visita guiada al centre per part de l’alumnat de l’Escola de Capacitació Nauticopesquera de Catalunya.

11:30 Pausa cafè i mostra dels centres.

12:00 Taller d’emprenedoria amb Xavier Verdaguer, founder and CEO Imagine Creativity Center.

• Jurat: Mari Fandos (Coordinadora FP Terres de l’Ebre), Laia Gòmez (Balfegó), Marc Poy (Coordinador Tècnic de l’Ateneu Cooperatiu de Terres de l’Ebre), Sergi Tudela Casanovas (Director general de Política Marítima i Pesca Sostenible. Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural)i Marta Rodríguez (Responsable de RRHH del Grup Balfegó).

14:00 Cloenda.