Gimcana per la Barcelona de Cervantes

El mes de novembre l’alumnat de 4t d’ESO, dividit en dos grups i en dos dies diferents, ha realizat una sortida conjunta des de les matèries de castellà i de ciències socials.

En grups de quatre, l’alumnat ha cercat elements arquitectònics, noms de carrer, detalls medievals i paisatges que van servir d’inspiració al gran mestre literari.

Després d’una merescuda pausa, l’alumnat ha visitat el Museu d’Història de Catalunya. Allà han pogut continuar un recorregut per la Barcelona moderna i preindustrial fins a perfilar elements que ara definiríem com a vintage i que molts han reconegut com familiars. També, sorpresos, han descobert en el museu la cuina dels anys seixanta o la Montesa, com la del seu avi, que deia algú.

Per finalitzar, han pujat a la terrassa del museu. Des d’allà, les vistes del passeig de Colom, del passeig Marítim, de la muntanya de Montjuïc i de l’skyline del casc antic de la ciutat han posat el punt final a dos matins ben diferents: un assolellat i l’altre plujós i fred.

La sortida, però, ha sigut esplèndida i productiva amb els dos grups d’alumnat! Repetirem!

Aquí us deixem unes fotos d’aquests dos dies: