Quidditch

Els alumnes de 1r d’ESO han après a jugar a Quidditch a educació física el final del primer trimestre. El Quidditch és un esport que ve dels llibres de Harry Potter escrits per J.k. Rowling dels quals se n’han fet famoses pel·lícules. L’hem treballat com a lligam amb el projecte de Hogwarts Montalbán de castellà.

És un esport alternatiu en què dos equips de 7 jugadors mixtos intenten fer el màxim de punts. Aquests jugadors van amb un pal o pica com si es tractés d’una escombra en la qual volen. Els jugadors tenen diferents rols i missions:

– Els caçadors (3 jugadors) són els que es passen la pilota, anomenada quaffle de futbol, per encistellar-la en les anelles (3 anelles) del camp contrari.

– Els golpejadors (2 jugadors) són els encarregats d’eliminar els caçadors de l’equip contrari amb dues pilotes d’escuma. Si colpegen un caçador amb una pilota d’escuma, anomenada bludger, aquest ha de tornar fins a les anelles del seu camp i comença de nou el joc.

– Els guardians (1 jugador) són els que fan de porter davant les anelles tot intentant evitar que encistellin la quaffle.

– El buscador (1 jugador) és l’encarregat d’agafar la pilota anomenada snitch daurada, que és una pilota de tennis que porta un altre alumne penjada d’un mitjó o una bossa a la part posterior de la cintura. Qui aconsegueix l’snitch guanya el joc perquè és la que val més punts.