COMUNICAT SOBRE ELS FETS DEL 24-05-2024 A L’ENTRADA DE L’INSTITUT MONTSERRAT ROIG A LA TARDA

Des de l’equip directiu de l’Institut Montserrat Roig volem expressar el nostre més ferm compromís amb la coeducació i els valors del feminisme. Volem mostrar el nostre més enèrgic rebuig a qualsevol forma de violència tant física com verbal i a qualsevol forma de coacció que coarti la llibertat dels membres de la comunitat educativa.

Pel que fa als esdeveniments que es van dur a terme el divendres 24 de maig de 2024 passat a la tarda protagonitzats per un grup d’alumnat de Cicles Formatius a l’entrada de l’institut volem expressar les següents consideracions:

* L’actitud violenta de part de l’alumnat concentrat es va fer evident en el trencament d’un vidre de l’entrada i un seguit de pintades també als vidres després de l’intent d’entrar a les instal·lacions de l’institut forcejant amb el personal del centre.

* L’alumnat concentrat no va permetre l’entrada ni la sortida de les instal·lacions de l’institut per la porta principal, comportant la reclusió i impedint l’entrada de part de l’alumnat i del professorat en el transcurs de 3 hores, de 15:00 a 18:30h impossibilitant-ne l’activitat lectiva de la tarda.

* Quan la concentració es va calmar, una delegació de l’institut va establir un diàleg per vehicular el malestar de l’alumnat i per adreçar-lo, malgrat la violència inicial de la concentració, a una reunió el dilluns a la tarda següent per tal de poder parlar del neguit de l’alumnat i poder establir una comunicació fluida i constructiva.

*  L’equip directiu va iniciar un seguiment i control d’acord amb el Protocol d’actuació davant qualsevol tipus de violència en l’àmbit educatiu, conjuntament amb les indicacions d’Inspecció Educativa des del curs 22-23 i que continua en vigor.

*  Arran dels fets viscuts divendres 24 de maig 2024, es va activar el Protocol de convivència corresponent. Les regidories d’Educació i Polítiques de Gènere municipals i el Departament d’Educació de la Generalitat n’han estat informades.

L’equip directiu de l’Institut Montserrat Roig

Dilluns, 27 de maig de 2024 a les 12:40h